Novinky e-commerce

Novinky e-commerce a online byznysu: zprávy a analýzy o marketingu, UX, sociální sítích, start-ups, vyhledávačích a SEO, copy, PR a mkt strategiích ?

Novinky e-commerce

Novinky e-commerce 10/2015

Proměnlivost říjnového počasí se odrazila i v pelmelu e-shopových novinek. APEK vypomůže e-shopům porozumět veškeré legislativě vztahující se k internetovému prodeji. Z říše mrtvých značek se v online podobě vrací Tuzex. PPL chce dorovnat nabídku služeb Amazonu. Amazon sám již naostro testuje doručování prostřednictvím dobrovolníků. U tohoto online obra se inspiruje také Alza s balíčkem výhod Alza Premium. A Mall.cz se podařilo nejen změnit vlastníka, ale i ztratit přízeň zákazníků.

Novinky e-commerce 10/2015 Read More »

Novinky e-commerce

Novinky e-commerce 09/2015

Září opět prozářilo chmury okurkové sezóny. E-shopy se už intenzivně připravují na vánoční sezónu, která by letos mohla být i o čtvrtinu veselejší. Útratám nejspíše pomohou i uživatelé, kteří nejraději nakupují v pracovní době. Ostatně nyní je lze oslovit pomocí reklam Facebooku zacílených dle surfovacích návyků oslovovaných. Pokud Facebook vypadne, dá se z toho nemálo marketingově vymáčknout, jak ukazuje rumunské KFC. Jak se e-shop naopak dělat nemá, ilustruje Dan Dočekal. Zive.sk se pustilo do neveselé analýzy toho, že špatně uváděné ceny mohou skončit u soudu bez výhledu na šťastný konec. A Český košík roku zjišťoval, které vlastnosti e-shopů odrazují zákazníky.

Novinky e-commerce 09/2015 Read More »

Seznam.cz logo

Produktové inzeráty Seznam.cz – co to je a jak na ně?

Seznam.cz testuje a v polovině října 2015 naostro spustí nový inzertní kanál pro eshopy – tzv. Produktové inzeráty. Ty integrují jednotlivé produkty eshopů s výsledky vyhledávání pomocí feedů Zboží.cz. Preferenci výsledků určí vzájemná aukce maximálních cen za proklik – stejně jako na Skliku. Jak se na nový kanál slibující zjednodušení inzerce, zkrácení nákupního procesu a zvýšení konverze připravit?

Produktové inzeráty Seznam.cz – co to je a jak na ně? Read More »

Novinky e-commerce

Novinky e-commerce 08/2015

E-commerce nezahálela ani druhý prázdninový měsíc. Rozvážku jídel chce následovat drogerie Ageo. Krabičkový model obsluhy zákazníků se prý neosvědčil. Podle ČOI nejsou české e-shopy schopny začlenit nový občanský zákoník do obchodních podmínek a spoustu podnětů ke kontrolám podávají zákazníci. Amazon přichází s plastovými tlačítky Dash Button. Facebook nabízí snadnějším oslovení zákazníků soukromou zprávou i firmám, zatímco investoři Yelpu se obávají konkurence Googlu. A jak se prosadit v České republice i s prémiově naceněným produktem ukazuje slovenské Sušienkovo.

Novinky e-commerce 08/2015 Read More »

Novinky e-commerce

Novinky e-commerce 07/2015

Horko není jen u vody, ale i všem těm, kteří se už připravují na Vánoce, sledují statistiky prodejů či technologické novinky služeb navázaných na e-shopping. Ani prodejci dovolených a volnočasového vybavení si příliš neoddechnou, neboť jim objednávky přes internet stále rostou. Lákání zákazníků by měla usnadnit nabídka dopravy téhož dne, využití nákupního tlačítka přímo ve vyhledávání Googlu či využití nové hlasové asistence Moneypenny Facebooku. Slovenské e-shopy by pak mohly ještě dohnat nedostatky v informování zákazníků. A dle všeho je druhý největší internetový obchod ČR Mall.cz na prodej.

Novinky e-commerce 07/2015 Read More »

Novinky e-commerce

Novinky e-commerce 06/2015

První letní měsíc doručil českým e-shopům povzbudivou zprávu: nákupní apetit roste. Navíc ani případná expanze by jim neměla dělat problém, na čemž se shodli zástupci logistiků. O marketingovou inspiraci se postarali Zoot a Prazdroj. Do světa internetových plateb vstupuje i Google se službou Google Pay. Hornbach chápe e-shop jako platformu rezervací. A E-commerce Holding získal většinu v ProDěti.cz a spustil Koloniál.cz.

Novinky e-commerce 06/2015 Read More »

Novinky e-commerce

Novinky e-commerce 05/2015

Máj je nejen lásky čas, ale v duši obchodníka už vyvolává otázky, jak si poradit s okurkovou sezónou. Té, ani konkurence se evidentně nebojí Rohlík.cz sázeje na osvědčené firemní procesy. Zajímavý pohled skýtá statistika útrat Čechů na zahraničních e-shopech a cizinců na e-shopech českých. Seznam se prý pustí do boje s webspamem. Česká obydlí chtějí vyčistit služby Vykonám.cz a LidskáSíla.cz. A Mixit.cz expandují do Kanady.

Novinky e-commerce 05/2015 Read More »

Novinky e-commerce

Novinky e-commerce 04/2015

Duben krom aprílového počasí přinesl i statistiky eshopie za první kvartál. Petr Homolka kumuluje firmy hračkářského impéria. Vivantis upouští od multikanálového marketingu ve prospěch akcentu ústředního e-shopu. Facebook opět přitlačí na placené kampaně. A rok 2016 prý přinese i několik pozitivních změn v účetnictví…

Novinky e-commerce 04/2015 Read More »

Novinky e-commerce

Novinky e-commerce 03/2015

První jarní měsíc oblažil eshopping zprávou o poklesu poplatků za platbu kartou, novinkami v oblasti mobilního vyhledávání a upozorněním, že elektronická evidence tržeb se bude týkat i eshopů. Vodafone cítí ve vodě krev a obětem evidence tržeb nabídne aplikaci ePokladna. Groupon všem předvedl, jak prodat bez ohledu na trolly. Amazon se spřáhl s Alibabou. Zoot rozšířil marketing o lifestylový magazín a na lehce předimenzovaný trh online rozvozu potravin vstoupil další hráč – Košík.cz.

Novinky e-commerce 03/2015 Read More »

Novinky e-commerce

Novinky e-commerce 02/2015

První jarní měsíc oblažil eshopping zprávou o poklesu poplatků za platbu kartou, novinkami v oblasti mobilního vyhledávání a upozorněním, že elektronická evidence tržeb se bude týkat i eshopů. Vodafone cítí ve vodě krev a obětem evidence tržeb nabídne aplikaci ePokladna. Groupon všem předvedl, jak prodat bez ohledu na trolly. Amazon se spřáhl s Alibabou. Zoot rozšířil marketing o lifestylový magazín a na lehce předimenzovaný trh online rozvozu potravin vstoupil další hráč – Košík.cz.

Novinky e-commerce 02/2015 Read More »

Novinky e-commerce

Novinky e-commerce 01/2015

Leden přináší statistiky za uplynulý rok i samotné Vánoce. Začátkem roku vstupují v platnost mnohé legislativní změny – třeba ty týkající se zobrazování energetických štítků i v e-shopech. Podíváme se, jak se vyhodnocují rizikové objednávky. A jak se změnili vlastníci firem či kapitálová účast u ZOOT, DámeJídlo, JídloTeď a NetDirect. Obchodníky s nábytkem by mohlo potěšit, že Ikea svůj e-shop prozatím odkládá. Co nikoho nepotěší, jsou nové ceny služeb České pošty.

Novinky e-commerce 01/2015 Read More »

Novinky e-commerce

Novinky e-commerce 12/2014

Skončil nejen rok 2014, ale také nejsilnější měsíc maloobchodních prodejů. Ty oproti očekáváním kulminovaly poslední adventní týden. Facebook začne od prosince vyzbrojovat správce firemních stránek novými analytickými nástroji a tlačítky vyššího zapojení obecenstva. Ti díky tomu budou snad lépe čelit neradostným statistikám o většině sociálního sdílení proudící mimo tuto sociální síť. Google spáruje online reklamu a offline výskyt zasažených zákazníků do nových odhadů konverze. Vivantis pomalu buduje pozici jedničky na středoevropském trhu životního stylu a krásy. Lístek.cz se chystá uchvátit území opuštěná po akvizici Lunchtime.cz Zomatem. A rok 2015 patrně přinese další konsolidaci na poli slevových portálů a velké stěhování firemních sídel.

Novinky e-commerce 12/2014 Read More »

Novinky e-commerce

Novinky e-commerce 11/2014

Eshopperský listopad provázely svátky slev a přípravy na Vánoce. Koncoví zákazníci tak mohli využít Dne dopravy zdarma, amerického Black Friday či čínského Singles Day. Nový rok potěší snížením DPH alespoň na některý sortiment. Zásilkovna.cz rozšíří počet vlastních poboček a nabídne jejich prostor k pronájmu. Podíváme se také, jak si eshopy vedou v předvánočních nákupech posledních Vánoc bez přítomnosti Amazonu. Nabídneme inspiraci v podobě Pesklub.cz a zjistíme, které velké brandy se chystají na online prodej.

Novinky e-commerce 11/2014 Read More »

Novinky e-commerce

Novinky e-commerce 10/2014

Eshopperům se dostalo inspirace i know-how na ShopCampu. Doručovat zboží bude i PNS. Facebook spouští reklamu, která využije spádovou oblast kamenných prodejen. ShopRoku 2014 zná své vítěze. Potenciál Apple Pay se ukazuje ihned po startu. České eshopy sice rostou, ale na vrub cizího kapitálu a za cenu klesajících zisků. Amazon se nejspíš spálil s Fire Phonem. Parfums.cz expanduje do USA a Ministerstvo financí připravuje elektronickou evidenci plateb.

Novinky e-commerce 10/2014 Read More »

Novinky e-commerce

Novinky e-commerce 09/2014

Novinky pestré říše e-shopie se v září nesly v duchu statistik. Český košík představil nejen své vítěze, ale také data, na základě kterých lze zlepšovat prodeje e-shopů. APEK zmapoval zákaznické skupiny a Acomware území online trhu, která je ještě možno dobýt. Mironet jako první zavádí platby opožděné a Apple sice opožděně vstupuje na pole plateb, ale má potenciál stát se prvním. Zboží.cz redesignuje a malo-střední podnikatelé apelují na úřady.

Novinky e-commerce 09/2014 Read More »

Novinky e-commerce

Novinky e-commerce 07/2014

Twisto a Miton uvádějí soutěž Český košík roku. Evropské odbory chystají kampaň proti Amazonu – na ten se chystá i Google coby konkurent v oblasti logistické obsluhy. Vyhledávač Googlu přivedl na firemní weby víc zákazníků než Seznam. Seznam své akvizici Kupi vtiskl mobilní podobu. Česká pošta chce prodávat léky. Ikea masivně rozšíří osobní odběry. Damejidlo také zavádí expresní dodávky jídla. A mobilní platby jsou prý na úrovni doby kamenné.

Novinky e-commerce 07/2014 Read More »

Novinky e-commerce

Novinky e-commerce 06/2014

Google Analytics Summit přinesl mnoho zajímavého – především však Enhanced Ecommerce. Heuréka vyhlašuje soutěž ShopRoku. Amazon se chce prosadit na poli platebních bran. Startupy zkoušejí agregovat logistiku eshopů. Evropská komise novelizuje Směrnici o právech spotřebitelů. Global E-commerce Summit konstatuje setrvalý růst online prodejů a Amazon chce zvýšit prodeje pomocí tlačítka Firefly.

Novinky e-commerce 06/2014 Read More »

SEO konzultant a copywriter Daniel Beránek

Eshopy a responzivní design

Responzivní desing coby trend eshoppingu Responzivní design je více než horkým trendem eshoppingu – konzumace netu na mobilních zařízeních roste a adekvátní reakce webu na uživatelovo zařízení je jednou z cest, jak zákazníka nenechat odejít bez nákupu. Pro Shopsys.cz SEO specialista a copywriter Daniel Beránek: 3 důvody pro responzivní design e-shopu Responzivní design – to

Eshopy a responzivní design Read More »