Novinky e-commerce 05/2015

Máj je sice lásky čas, ale obchodník už uvažuje, jak se vypořádá s okurkovou sezónou. Té, ani konkurence se evidentně nebojí Rohlík.cz sázeje na osvědčené firemní procesy. Zajímavý pohled skýtá statistika útrat Čechů na zahraničních eshopech a cizinců na shopech českých. Seznam se prý pustí do boje s webspamem. Česká obydlí chtějí vyčistit služby Vykonám.cz a LidskáSíla.cz. A Mixit.cz expandují do Kanady.

novinky e-commerce

Letem online světem

Jak si v eshopu poradit s okurkovou sezónou?

Na to, co dělat v okurkové sezóně, se šesti českých eshopperů zeptal Daniel Morávek.

  • Oslovit zákazníky netradičními formami komunikace a třeba uspořádat soutěž, která je zapojí do utváření podoby produktu daného e-shopu, navrhuje Jan Dostál z Alistair.cz.
  • Kytary.cz podle slov Filipa Černého s poklesem spíše počítají, přizpůsobují mu ekonomiku, regenerují síly a připravují se na sezónu. V podobném režimu fungují i Blackcomb.cz.
  • Ruslan Skopal z Trenyrkarny.cz radí štěstí zlomit právě nabídkou sezónního zboží, výdaje na reklamu ani nesnižovat, ani nezvyšovat.
  • Bike-eshop.cz v období finančního sucha vylepšuje katalog a inovuje e-shop. Zákazníky udržuje v kontaktu pomocí emailingu a cílí akcemi a výprodeji.
  • eSvetlu.cz se dle Michaela Urbana daří sezónně přelévat poptávku z jednoho druhu sortimentu na druhý. Prodej podporují celoročně a hlavně komplexně.

Rohlíku.cz rostou objednávky o 30 % měsíčně

Tomáš Čupr se na Eshopistovi podělil o několik velmi zajímavých informací o Rohlíku.cz. I když je v ČR online rozvoz potravin teprve v plenkách, daří se firmě růst v objednávkách 30% tempem. Aktuálně tedy akumuluje zákaznický zájem kol 60 % iTesca, které na trhu funguje mnohem déle. Přednosti Rohlíku vidí Čupr v:

  1. operativním systému logistiky zděděném po DámeJídlo.cz;
  2. rychloobrátkovém pojetí skladu a s tím související flexibilní reakci dodavatelů;
  3. zákaznickém servisu kompenzujícím veškeré nedostatky.

Začátek projektu nakoplo i in-house pokrytí firemní procesů. Slovy Čupra: Já dělal Facebook, kolega Petr newslettery, Acomware naše PPC. I když ještě bude třeba zlomit bariéry ze strany zákazníků, má Rohlík.cz pěkně našlápnuto.

Kam unikají a odkud přitékají peníze českých e-shopů

Podle průzkumu karetní společnosti Visa tečou peníze českých zákazníků krom vlasti nejvíce směr Velká Británie, Lucembursko, Irsko – následují Spojené státy a Německo a pak teprve Slovensko.

Vysoká obliba britských eshopů je dlouhodobým trendem. Češi rozumí anglicky a na rozdíl od amerických eshopů zde odpadá komplikace s proclíváním. Při objednávce je pro Čechy klíčová jednoduchost, pohodlnost, a především bezpečnost nákupu,

říká manažer Visa Marcel Gajdoš.

Naopak nejvíce peněz proudí do českých eshopů ze Slovenska, Ruska a kupodivu následují USA.

Seznam.cz se bojuje s webspamem Jalapeňem

Seznam.cz od 12. 5. pečlivěji posuzuje výsledky vyhledávání. Upřednostňovány budou stránky s kvalitním, původním či informačně přínosným obsahem. Tzv. webspam bude naopak penalizován, informuje nás největší český vyhledávač. Děje se tak v rámci změny Jalapeňo, která by se měla projevit až u čtvrtiny hledání.

Prvními z penalizovaných budou PR farmy, MFA/MFM a doorway stránky. Posléze by měly být postiženy i weby s přeoptimalizovanými texty a nepřirozenými odkazy. Podíváme-li se zpětně na vývoj vyhledávání Seznamu, nemají se čeho bát lidé slušní – a nejspíš ani ti druzí.

Obchod s lidskou silou zkouší dvě nové služby

Že domácí úklid a práce polykají jinak zužitkovatelný čas, zjistil už každý podnikatel. Nejen na ně, ale i na každého, kdo na dané činnosti nemá čas, náladu či schopnosti, cílí hned dva nové portály: LidskáSíla.cz a Vykonám.cz. Zatímco Vykonám se soustředí pouze na domácí úklid, LidskáSíla už nyní připravuje rozšíření nabízených služeb o hlídání dětí, vizážistky, malíře, umělce a fitness trenéry.

Obě platformy začínají od Prahy – s vyhlídkou další expanze po republice. Obě je nutno objednat min. 24 dopředu, ale LidskáSíla se již chystá zrychlit. Slovy svého spoluzakladatele Roberta Vojáčka: Dnes je možné objednávat úklid až na druhý den. To bychom chtěli brzy změnit a dostat se na objednávání v rámci hodin.

Mixit.cz vstupují do Kanady

Že i müsli se dá prodávat originálně a ve velkém dokazují Mixit.cz. Nabízí online namíchání vlastního müsli, začali před pěti lety a loni měli obrat 100 miliónů korun. Zahraniční expanze přišla spontánně – po rozjetí českého e-shopu se začali ozývat Slováci a doslova nás přemlouvali, ať tam tubusy posíláme také. Před rokem a půl jsme spustili slovenský web, říká Martin Wallner, spoluzakladatel Mixit.

Následovala expanze na další slovanský trh v regionu do Polska. Možnost rozšířit působiště i o Kanadu opět přišla sama od sebe. Ambice jít do Kanady jsme neměli, který se tam chystal odstěhovat za manželkou. A měli zájem tam rozjet Mixit. Prý to není velký trh, ale při stejných cenách surovin je výsledný produkt dražší – trh má tedy kapacitu vyšších marží, což Mixit zaujalo.