Novinky e-commerce 02/2015

Rozehřání obstará pár bleskovek. Následuje Pinterest a trend přímého nákupu ze sociální sítě. Trh mobilních zařízení rozvíří nový eshop Xiaomi. Do online potravin se pustí také Kolonial.cz. Twisto redefinuje svůj produkt. Sotva Delivery Hero koupilo DámeJídlo a JídloTeď, nechalo se masivně zainvestovat od Rocket Internet. Pošta prý franšízuje většinu poboček. Češi porovnávají zboží i v kamenných obchodech a vláda si prý ve vztahu k podnikatelům vede dobře – až na to vyjadřování o živnostnících.

novinky e-commerce

Letem online světem

Pinterest rozšíří řady sítí s okamžitým nákupem

Nákupní tlačítko se po Twitteru a Facebooku objeví také na sociální síti Pinterest. Nástěnková síť, na které jsou sdíleny fotky například jídla, nábytku a oblečení, je aktuálně nejrychleji rostoucí sociální médium a má na 70 miliónů návštěvníků měsíčně.

Na to, kdy se právě tato digitální nástěnka stane obchodní platformou, čekají zástupy marketingových konzultantů ode dne jejího založení. Dá se totiž předpokládat, že když už sdílíte fotku něčeho, co vás zajímá, jste i velmi pravděpodobný zákazník daného produktu. Momentálně probíhají přípravy celé implementace. Tlačítko by mohlo být hotové do tří až šesti měsíců.

Xiaomi – čínský dravec chce vstoupit na středoevropský trh přímo

Xiaomi, výrobce špičkových smartphonů za čínské ceny, se chystá otevřít eshop XiaomiForSale.com zaměřený pouze na evropský trh. Ten krom jiného chce zaujmout češtinou, lokálním záručním i pozáručním servisem, dodáním do tří dnů – a díky vynechání středního článku také mnohem zajímavějšími cenami než jiné distribuční kanály.

Kromě smartphonů nabídne zařízení chytré domácnosti a v budoucnu i wearebles (chytré, nositelné doplňky).

Češi i v kamenných obchodech porovnávají ceny

Podle průzkumu poradenské společnosti CBRE Češi porovnávají ceny i při nákupech v nákupních centrech. Činí tak častěji než jejich evropští spoluobčané. Stejně často nakupují online, ovšem raději zboží vyzvedávají osobně, při čemž si často koupí i něco dalšího na místě. A v porovnání s Poláky, Maďary a Rumuny nakupují na internetu nejčastěji.

Rockaway spustí rozvoz potravin Kolonial.cz

Finanční skupina Jakuba Havrlanta Rockaway letos zprovozní e-shop Kolonial.cz pro online prodej potravin. K úspěchu v konkurenci obdobných služeb Tesca a Rohlik.cz by mu měl pomoci Petr Vyhnálek z Globusu a spojení zkušeností retailu a internetového byznysu.

Abyste uspěli na poli online prodeje potravin, musíte mít skvěle zvládnuté obě oblasti, jedna bez druhé nemůže dostatečně kvalitně fungovat,“

říká Jan Jírovec, CEO E-commerce Holdingu, který Rockaway spoluvlastní.

Pošta chce ¾ poboček předat partnerům

Česká pošta plánuje, že do roku 2020 sníží počet vlastních poboček na 691 a zbylých 2 527 poboček předá franšízovým partnerům. Poštovní služby by tak mohly být poskytovány v trafikách, na obecních úřadech či třeba v obchodních centrech vždy pod logem České pošty. Nedořešeno zatím zůstává zajištění otevíracích hodin a odpovědnost pošty za škody způsobené třetími stranami.

AMSP ČR: vláda nebezpečně očerňuje živnostníky

Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR vyhodnotila naplňování Jízdního řádu podpory malých a středních podniků. Dle všeho vláda plní sliby podpory a spolupráce s malými a středními podnikateli. Coby nebezpečnou ovšem hodnotí rétoriku mnohých představitelů vůči OSVČ.

Začíná nebezpečná argumentace, založená na tom, že živnostníci vyřeší důchodovou díru, hospodaření zdravotních pojišťoven i rozpočtový deficit. Očekávám, že se těm nejmenším brzy přišijí i příčiny oteplování planety,

shrnuje ve zkratce předseda AMSP ČR Karel Havlíček.

Twisto si zažádalo o licenci pro platební styk a redefinuje produkt

Twisto plánuje značně proměnit svůj produkt. Doposud poskytovalo možnost odložit platbu za konkrétní nákupy, nyní chce takto provedené nákupy agregovat a umožnit je zákazníkům zaplatit všechny najednou s odloženou splatností až 45 dní. Potenciál vidí především ve službách s častými nákupy a klasických eshopech, finální produkt ovšem bude vypadat podle získaných partnerů.

Michal Šmída, CEO Twisto k tomu říká: Líbilo by se mi, kdyby si zákazníci mohli přes nás koupit jízdenku na vlak Českých drah. Samozřejmě bychom chtěli nabídnout klientovi i mít možnost zaplatit za nákup v zahraničním e-shopu jako je Amazon, Asos nebo Ebay. Projekt bude spuštěn maximálně do dvou měsíců.

Delivery Hero získalo investici 586 miliónů dolarů

Delivery Hero, které před měsícem akvírovalo DámeJídlo a JídloTeď nyní samo odprodalo 30% podíl firmě Rocket Internet. Ta si k nákupu přidala ještě devět dalších podílů ve firmách v Asii a Evropě, čímž rozšířila pokrytí svým podnikáním na 39 zemí.

Kombinace know-how a zkušeností několika velkých lokálních firem nám umožní výrazně rozšířit nabídku a zlepšit kvalitu služeb, říká Ralf Wenzel, CEO projektu foodpanda taktéž spadajícího pod Rocket Internet. Díky poslední akvizici se foodpanda dostala do pozice leadera trhu jihovýchodní Asie.

Cisco očekává explozi mobilního internetu

Podle výroční zprávy společnosti Cisco se dá očekávat růst tzv. smart dat až na 97 % veškerého datového provozu v roce 2019. Smart data přitom zahrnují komunikaci smartphonů, tabletů, internetu věcí (včetně wearebles a zařízení chytrých domácností) a čistě systémové komunikace.

V roce 2019 bude 5,2 miliardy uživatelů mobilních zařízení, na 11,5 miliardy mobilních zařízení samých a rychlost mobilního připojení dosáhne 4 Mb za sekundu.