Novinky e-commerce

Novinky e-commerce a online byznysu: zprávy a analýzy o marketingu, UX, sociální sítích, start-ups, vyhledávačích a SEO, copy, PR a mkt strategiích ?

Novinky e-commerce

Novinky e-commerce 09/2015

Září opět prozářilo chmury okurkové sezóny. E-shopy se už intenzivně připravují na vánoční sezónu, která by letos mohla být i o čtvrtinu veselejší. Útratám nejspíše pomohou i uživatelé, kteří nejraději nakupují v pracovní době. Ostatně nyní je lze oslovit pomocí reklam Facebooku zacílených dle surfovacích návyků oslovovaných. Pokud Facebook vypadne, dá se z toho nemálo marketingově vymáčknout, jak ukazuje rumunské KFC. Jak se e-shop naopak dělat nemá, ilustruje Dan Dočekal. Zive.sk se pustilo do neveselé analýzy toho, že špatně uváděné ceny mohou skončit u soudu bez výhledu na šťastný konec. A Český košík roku zjišťoval, které vlastnosti e-shopů odrazují zákazníky.

Seznam.cz logo

Produktové inzeráty Seznam.cz – co to je a jak na ně?

Seznam.cz testuje a v polovině října 2015 naostro spustí nový inzertní kanál pro eshopy – tzv. Produktové inzeráty. Ty integrují jednotlivé produkty eshopů s výsledky vyhledávání pomocí feedů Zboží.cz. Preferenci výsledků určí vzájemná aukce maximálních cen za proklik – stejně jako na Skliku. Jak se na nový kanál slibující zjednodušení inzerce, zkrácení nákupního procesu a zvýšení konverze připravit?

Novinky e-commerce

Novinky e-commerce 08/2015

E-commerce nezahálela ani druhý prázdninový měsíc. Rozvážku jídel chce následovat drogerie Ageo. Krabičkový model obsluhy zákazníků se prý neosvědčil. Podle ČOI nejsou české e-shopy schopny začlenit nový občanský zákoník do obchodních podmínek a spoustu podnětů ke kontrolám podávají zákazníci. Amazon přichází s plastovými tlačítky Dash Button. Facebook nabízí snadnějším oslovení zákazníků soukromou zprávou i firmám, zatímco investoři Yelpu se obávají konkurence Googlu. A jak se prosadit v České republice i s prémiově naceněným produktem ukazuje slovenské Sušienkovo.

Novinky e-commerce

Novinky e-commerce 07/2015

Horko není jen u vody, ale i všem těm, kteří se už připravují na Vánoce, sledují statistiky prodejů či technologické novinky služeb navázaných na e-shopping. Ani prodejci dovolených a volnočasového vybavení si příliš neoddechnou, neboť jim objednávky přes internet stále rostou. Lákání zákazníků by měla usnadnit nabídka dopravy téhož dne, využití nákupního tlačítka přímo ve vyhledávání Googlu či využití nové hlasové asistence Moneypenny Facebooku. Slovenské e-shopy by pak mohly ještě dohnat nedostatky v informování zákazníků. A dle všeho je druhý největší internetový obchod ČR Mall.cz na prodej.

Novinky e-commerce

Novinky e-commerce 06/2015

První letní měsíc doručil českým e-shopům povzbudivou zprávu: nákupní apetit roste. Navíc ani případná expanze by jim neměla dělat problém, na čemž se shodli zástupci logistiků. O marketingovou inspiraci se postarali Zoot a Prazdroj. Do světa internetových plateb vstupuje i Google se službou Google Pay. Hornbach chápe e-shop jako platformu rezervací. A E-commerce Holding získal většinu v ProDěti.cz a spustil Koloniál.cz.

Novinky e-commerce

Novinky e-commerce 05/2015

Máj je nejen lásky čas, ale v duši obchodníka už vyvolává otázky, jak si poradit s okurkovou sezónou. Té, ani konkurence se evidentně nebojí Rohlík.cz sázeje na osvědčené firemní procesy. Zajímavý pohled skýtá statistika útrat Čechů na zahraničních e-shopech a cizinců na e-shopech českých. Seznam se prý pustí do boje s webspamem. Česká obydlí chtějí vyčistit služby Vykonám.cz a LidskáSíla.cz. A Mixit.cz expandují do Kanady.

Novinky e-commerce

Novinky e-commerce 03/2015

První jarní měsíc oblažil eshopping zprávou o poklesu poplatků za platbu kartou, novinkami v oblasti mobilního vyhledávání a upozorněním, že elektronická evidence tržeb se bude týkat i eshopů. Vodafone cítí ve vodě krev a obětem evidence tržeb nabídne aplikaci ePokladna. Groupon všem předvedl, jak prodat bez ohledu na trolly. Amazon se spřáhl s Alibabou. Zoot rozšířil marketing o lifestylový magazín a na lehce předimenzovaný trh online rozvozu potravin vstoupil další hráč – Košík.cz.

Novinky e-commerce

Novinky e-commerce 02/2015

První jarní měsíc oblažil eshopping zprávou o poklesu poplatků za platbu kartou, novinkami v oblasti mobilního vyhledávání a upozorněním, že elektronická evidence tržeb se bude týkat i eshopů. Vodafone cítí ve vodě krev a obětem evidence tržeb nabídne aplikaci ePokladna. Groupon všem předvedl, jak prodat bez ohledu na trolly. Amazon se spřáhl s Alibabou. Zoot rozšířil marketing o lifestylový magazín a na lehce předimenzovaný trh online rozvozu potravin vstoupil další hráč – Košík.cz.

Novinky e-commerce

Novinky e-commerce 01/2015

Leden přináší statistiky za uplynulý rok i samotné Vánoce. Začátkem roku vstupují v platnost mnohé legislativní změny – třeba ty týkající se zobrazování energetických štítků i v e-shopech. Podíváme se, jak se vyhodnocují rizikové objednávky. A jak se změnili vlastníci firem či kapitálová účast u ZOOT, DámeJídlo, JídloTeď a NetDirect. Obchodníky s nábytkem by mohlo potěšit, že Ikea svůj e-shop prozatím odkládá. Co nikoho nepotěší, jsou nové ceny služeb České pošty.