Všehochuť únorového počasí se odráží i v různorodosti aktualit tohoto měsíce. Na poli e-commerce sílí nárůst B2B segmentu. Podle APEK cena vždy nerozhoduje, její vliv totiž modulují další faktory. Reklamy Skliku obohatí tlačítko Click2Call a Alza vytáhla z pod pultu Alzátka. Google bude ještě důrazněji uživatele varovat před nešifrovaným spojením, zároveň získal patent na autonomní dopravu balíků. A byrokracie slaví úspěch své činnosti v podobě Centrální evidence účtů.
Letem online světem
- Evropská komise spustila 15.února portál pro mimosoudní řešení spotřebitelských sporů online cestou
- Mladí lidé prý utíkají z Facebooku v ústrety chatovacím aplikacím
- APEK aktualizovala své Vzorové obchodní podmínky o část vztahující se k mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů
- Reklamy Google AdWords mizí z pravého sloupce u vyhledávání, zůstanou pouze nahoře a dole
- Od 30. června 2016 nebude možné vytvářet reklamy ve flashi v AdWords a DoubleClick Digital Media – od 2. ledna 2017 zruší Google flash v reklamách úplně
- Elektronický podpis v současné podobě zanikne, nahradí ho elektronická identita
- Instagram prodloužil stopáž videí na minutu a umožňuje správu vícero účtů z jednoho zařízení
- Slovenská Rada pre reklamu prošetřovala Alzu.sk kvůli nesmyslným původním cenám deklarovaných slev
- Aukro se spojilo s Bazarobotem v rámci provozování Aukrobota – automatizované prodeje zboží svých zákazníků
- Čeští zákazníci Visa Europe utratili v zahraničních e-shopech 900 miliónů korun, jen v britských nechali 400 miliónů korun
- Rohlík.cz zkouší věrnostní program Rohlíček zaměřený na kupující zboží dětského segmentu
- Vánočním dárkům na Slovensku v roce 2015 vévodily telefony, notebooky, tablety a televizory – neobvyklý nárůst prodejů zaznamenaly pračky, sušičky a chladničky
- LidskáSíla.cz v Brně otestuje životaschopnost svého byznys modelu
- Když vaše zásilky nesmí zmrznout či uvařit se, šikne se vám služba GO! Ambient společnosti GO! Express & Logistics
- Stát začne kontrolovat, zda platíte ženám stejně jako mužům
E-commerce na Tyinternety a stav B2B e-commerce v ČR
Portál Tyinternety.cz spustil novou rubriku E-commerce. Prvním příspěvkem je rozhovor na téma rozvoje B2B platforem s Petrem Svobodou, CEO ShopSys. Svoboda poukazuje na to, že B2B segment je nejrychleji rostoucí oblastí e-byznysu. Již nyní je dvakrát větší než segment B2C a do roku 2020 by to mělo platit i celosvětově.
Silný trend typu opouštění obchodních zástupců ve prospěch nabídky samoobslužného B2B řešení čekají oblasti farmacie, potravinářství, strojírenství, automobilového průmyslu a věcí dlouhodobé spotřeby obecně. Výhodami B2B řešení jsou individuální ceny, opakované objednávky podle šablon, napojení na ERP systém a komplexní informační servis – ale i vyšší míra konverze, než k jaké dochází u B2C.
Google propříště označí nezabezpečená spojení
Weby, které běží pouze na protokolu HTTP, jsou nejen znevýhodňovány ve výsledcích vyhledávání proti konkurenci běžící na HTTPS, ale budou také zřetelně označeny v URL řádku Chrome. Vývojáři prohlížeče chtějí, aby jejich prohlížeč označoval nezabezpečené zdroje připojení coby jednoznačně ne-bezpečné.
Chrome spojení s webem označí šedým zámkem s červeným křížkem a nápisem Spojení s tímto webem není soukromé. Stejně tak v Gmailu budou emaily ze zdroje nezabezpečeného pomocí TLS varovně zvýrazněny pomocí červené ikonky nezajištěného zámku. V případě, že se nepodaří email či jejího odesilatele autentizovat, Gmail uživatele varuje ikonkou s červeným otazníkem.
Cena prý vždy nerozhoduje…
…k takovému závěru došla APEK. V průzkumu na 1 500 respondentech se potvrdilo, že nejnižší cena je sice prvním kritériem výběru českého zákazníka, ale konečné rozhodnutí vychází z dalších faktorů. Jen čtvrtina kupujících se podívá do několika e-shopů a volí mezi nimi nejvýhodnější nabídku,
komentuje výsledky Jan Vetyška, šéf APEK.
Dalších 25 % vyhledá nejlevnějšího prodejce a následně zjišťuje informace, podle kterých se rozhodne. Pětina nakoupí v e-shopu, s nímž má dobrou zkušenost. A 14 % zúčastněných volí podle uživatelských recenzí internetových obchodů.
Důležitými faktory rozhodování kromě ceny jsou: vlastní dobrá zkušenost, oblíbenost obchodu a uživatelské recenze.
Seznam přidává do reklam tlačítko pro přímé volání Click2Call
Sklik.cz implementuje do mobilních reklam tlačítko pro přímé volání Click2Call. To je možné prokliknout z inzerátů zobrazených u výsledků vyhledávání. Inzerent pouze v editaci kampaně vyplní položku Telefonní číslo. Jeho předvolba je pevně nastavena na českou +420, předvolbu jiných států nelze použít. Lze vložit klasické i zelené, modré a bílé linky – jediné vyloučené jsou prémiové linky začínající na 90.
Kliknutí na tlačítko Click2Call se zpoplatňuje a započítává do statistik stejně jako běžné kliknutí na inzerát. Click2Call následuje trend zjednodušování interakce a komunikace s prodejcem ve jménu zvýšení konverze. Ostatně proklikovost takových inzerátů je vyšší až o 10 %.
Alza přichází s Alzátky
Největší český e-shop hledá cesty, jak dále monetizovat stávající organizační a logistické dispozice. Jednou z nich může být nabídka zboží vlastní značky, čehož příkladem jsou Alzátka – bezdrátová sluchátka. Samotná sluchátka stojí 20 dolarů při odběru jednoho kusu, tisícové odběry se rovnají ceně jednotek dolarů. Alza je vybaví obrandovanou krabičkou, českým návodem, dvouletou zárukou a prodává je za 999 korun normálně či za 899 v akci.
Alza se přitom samozřejmě opírá o již otevřené distribuční cesty, zázemí vyřizující reklamace, záležitosti lokalizace a brandingu a kapitálový potenciál. Kombinace těchto faktorů by mohla firmě v budoucnu pomoci dovézt a obrandovat i komplikovanější a finančně náročnější produkty.
Google chystá logistiku bez řidičů
Trápí-li vás dnešní stav přepravních služeb, může v budoucnu pomoci technologie Autonomous Delivery Platform, tedy přeprava auty bez řidičů, kterou si Google nechal patentovat. Autonomní vozidla mají být vybavena schránkami – v podstatě to budou balíkomaty na kolech. V momentě, kdy dorazí k adresátovi, mu zašlou notifikaci společně s kódem pro odemknutí schránky. Pokud půjde o předem neplacenou zásilku, adresát ji na vozidle zaplatí pomocí platebního terminálu.
Eshopy by tak mohly eliminovat nepříjemné zkušenosti zákazníků:
- z nedodržovaných časů dopravy;
- s neschopností řidičů komunikovat;
- s nemožnosti platit kartou ani u těch dopravců, kteří to avizují.
Stát zavede Centrální evidenci účtů
Vláda schválila zákon o centrální evidenci účtů fyzických a právnických osob vedených u bank a záložen. Jeho cílem je mít kontrolu nad veškerými účty dané osoby na jednom místě v jednom okamžiku. Má se tak nahradit dnešní praxe, kdy kontrolní orgány při dohledávání informací o účtech zkoumané osoby obesílají desítky bank, záložen a dalších institucí.
Odpadne tím plošné dotazování desítek institucí, jako je tomu nyní, minimalizuje se riziko úniku informací v citlivých kauzách a výrazně se zvýší rychlost přístupu k informacím,
tvrdí ministr financí Andrej Babiš. Registr bude aktualizován denně a nebude obsahovat údaje o zůstatcích na účtech, i když to Babiš původně požadoval. Centrální evidence účtů by měla začít fungovat cca v první polovině roku 2018,