Brno, 25. září, JIC – Kluci ze Smartsupp se podělili o své zkušenosti s rozjetím a provozem startupu. Vladimír Šandera nastínil zpětnou vazbu zákazníků coby klíčovou hodnotu byznys projektu, kterou lze získat za nízkou cenu. A neopomenul připravované fičury, díky kterým se Smartsupp drží na inovační špici. Petr Janošík pak představil jádro fungování služby live chatu a vypíchnul jednoznačné konkurenční výhody.
Vladimír Šandera na téma šel zeširoka. Zužitkoval zkušenosti ze Servisnaklik.cz a dalších projektů a mladým startupistům představil přednosti a úskalí získávání zpětné vazby od zákazníků. Detailně popsal user testing (on-site i kupovaný), osobní rozhovory, telefonické dotazování a rizika příliš specificky zvolené dotazované skupiny (typu zkušení uživatelé nebo přátelé).
Potom Vláďa navázal linku k tomu, v čem tkví kouzlo této zpětné vazby. Načrtl byznys model lean startupu: rychle realizovat myšlenku, co nejdřív ji dát podobu produktu a vrhnout ji na trh a co nejdřív rekrutovat zákazníky. Místo vypilovávání detailů v teoretických diskuzích přímo vtrhnout na trh a optimalizovat produkt za běhu, na reálném trhu, na základě reakcí již získaných zákazníků. Díky tomuto přístupu může firma ladit produkt za pochodu – tedy v momentě, když už služba/zboží získává zákazníka a sama se prodává.
Navíc oproti akademickému uvažování o tom, co jednou budeme prodávat, může firma optimalizovat produkt relativně levně – stačí někdo, kdo umí komunikovat se zákazníkem. Netřeba UX, SEO a online marketing specialistů – stačí se umět zeptat svých klientů, vyhodnotit jejich návštěvnost a konverze. A pokud nechcete zaměstnávat přebujelé CRM centrum specialistů, telefonistů a jejich šéfů – lze nízkonákladově implementovat live chat na vlastní web a komunikovat s reálnými lidmi.
V ten moment Petr Janošík představil Smartsupp. Smartsupp je ryze český live chat, s českým rozhraním, podporou i majiteli. Má webové rozhraní, které uživatelé můžou alternovat instant messaging klientem – a to jak na Windows, tak na iOS/X i na Linuxu. Smartsupp totiž zprostředkovává konverzace pomocí protokolu XMPP, takže ho můžete zakomponovat např. do windowsácké Mirandy, macovského Adia, linuxího Pidginu nebo androidího IM+.
V lokalitě střední Evropy těžko hledat konkurenci. Slovenští konkurenti už dva roky nepracují na aplikaci, česká konkurence aktivně nevyužívá ani vlastní produkt a nejbližší Zopim patří singapurským majitelům. Pokud chcete aktuální aplikaci s nejnovějšími fičurami a chcete se občas spojit s podporou – nebo nedej bože něco doprogramovat – široko daleko se s Vámi nikdo nebude bavit. Až na Smartsupp. Ti jsou z Brna – dost blízko na dojetí autem či dovolání místním tarifem. A k Profi balíku Vám i panáka domácí slivovice nalejou…
Avizované nejnovější fičury Smartsuppu najdete v textu Nejnovější fičury live chat aplikací