Ruská Duma dumá nad zákony, které by měly státní instituce a podniky přinutit k preferenci domácích softwarových a hardwarových řešení.
Pro Instaluj.cz SEO specialista a copywriter Daniel Beránek:
Rusko hledá cesty, jak se zbavit Microsoftu
Ruská vláda chce patrně vzkřísit principy protekcionismu. Znelíbily se jí americké softwarové a hardwarové firmy v čele s Microsoftem a volá po nahrazení jejich produktů domácími ekvivalenty.
Rusko připravuje nové zákony, které by měly zabránit jeho závislosti na technologických dodávkách z ciziny, a to především ze zemí Západu. Zákony prý budou požadovat po státních institucích a státem řízených podnicích, aby preferovaly lokální dodavatele softwarových a hardwarových řešení. Postiženy by tím mohly být hlavně společnosti Microsoft, Hewlett-Packard, IBM, Cisco, Oracle a německý SAP.
Jde o reakci na sankce USA namířené na největší ruské společnosti. To potvrdil tajemník Výboru pro strategické informační systémy ruské Dumy Andrej Černogorov:
Celé se to vztahuje k těmto sankcím. Vzhledem k současnému mezinárodnímu napětí je nahrazení dovozu lokálními softwarovými a hardwarovými produkty klíčové pro zajištění soběstačnosti.Sankce vůči ruským bankám, energetickým a zbrojařským firmám následovaly po angažování se Ruska na Ukrajině. Sestřelení letadla Malaysia Airlines s 298 civilními obětmi budou následovat další sankce, což jen zvýší stávající napětí. Rusko k rozhodnutí nemusí vést jen potřeba diplomatické reakce, ale také odhalení činností americké NSA – zvláště snadné napadnutelnosti systému Windows a kompromitaci amerického hardwaru ze strany NSA, což Černogorov také naznačil. Nicméně nyní celá snaha vyznívá jen jako prázdné gesto. Dvě třetiny všeho softwaru v zemi je zajištěno zahraničními společnostmi a hardware pochází z ciziny v 90 %.
Zdroje
- Neowin.net
- The Salt Lake Tribune
SEO specialista a copywriter Daniel Beránek: expert na výkonově orientované SEO, Local Business SEO, datový a technický copywriting a budování brandu.
Odborné know-how a zkušenosti:
komunikace a psychologie: Mgr. psychologie, Mgr. žurnalistiky a komunikačních studií, novinářská praxe
SEO, weby, síťařina: vlastní praxe od 2013, každodenní práce s WP aj. CMS, webdesign, technická optimalizace vč. výběru webserverů, úprav .htaccess, výběru hostingu a CDN aj.
IT security: několik let přispívání pro SOOM.cz: portálu o IT security a hackingu + zaměření i na IT security v další novinářské praxi
e-commerce: příprava měsíčníku Novinky e-commerce pro eshop developera Shopsys, vlastní copywriting a SEO pro eshopy
retail: vybudování, provoz, osobní prodej a všechny ostatní aktivity v rámci maloobchodních prodejen pro bratra, vlastní retail: opakovaná účast na vánočních trzích – viz. Vánoční trhy: marže a umění prodat tisíckrát jinak