Dobírka. To je vyloženě splněný sen každého eshoppera. Splněný v momentě, kdy mu oči sklouznou k zvolené dopravě/platbě. Joj. To zavýskne radostí.
Od radosti z fleku zboží zabalí, popíše oběma adresami a peláší na poštu. Tam v rámci neplýtvání časem, nervy a chutí do života, ještě tak třikrát ty adresy vyplní a už platí drahocenné služby: v podstatě balík a doběrečné a poukazečné. Co naplat, že přes poukázku by prachy nechtěl ani za 20 minut svýho spánku. Stejně ho zaplatí a peníze kdyžtak dostane na účet.
Třešničkou na dortu je pak samozřejmě nepřevzetá dobírka.
Podle mě ten produkt nefunguje:
- nepředstavuje optimalizaci nákladů pro zákazníka,
- není prosazovaným produktem třetí strany pro eshoppera,
- a tudíž ho ani pošta patřičně nezhodnotí.
Přesto by šla dobírka přebalit, přizdobit, či třeba ajťácky překonfigurovat. Stačilo by cosi jako pojistka na doběrečné. Vykalkulovat náklady na pohyb mezi pobočkami, zakomponovat je do ceny dobírky včetně pojistky a rozdíl s/bez pojistky prodávat jako onu pojistku.
Pro ty, co neradi počítaj v reálných číslech: přepravné mezi pobočkami je šestkové, pošta by získala na každé realizované dobírce, prodejce zboží by se k této volbě nestavěl s největším odporem a s klidem v duši ji nabízel zákazníkům, počet uskutečněných dobírek by rostl a cena dobírky – byť třeba alespoň nepoměrně – klesala.
K dokonalosti pak už jen zrušit to absurdní poukazečné a na českém poštovním trhu by byl přímo dokonalý produkt.