Letem online světem
ShopCamp 2014: inspirace i praktické návody
V sobotu 18. října v Praze proběhl první BarCamp zaměřený výhradně na eshopová témata. Netdevelo a Shoptet, tuzemské špičky poskytování eshopových řešení, nabídly 320 účastníkům 9 přednášek, 4 workshopy a afterparty. Probírala se efektivnost jednotlivých nástrojů, optimalizace prodejního procesu i využití dat konkurence. Nechyběli Lukáš Pítra, Jan Řezáč či David Grudl.
Organizátoři se již těší na další ročník a nemají obavu ani ze sobotního termínu, neboť se ukázalo, že kvalitní přednášející a zajímavá témata dokáží přesvědčit i ty, kteří nemají ve zvyku v sobotu ráno vstávat.
PNS uvádí Baliczech: rozvoz pro eshopy
Dlouholetý distributor tisku chce urvat své místo na trhu doručování zboží. Eshoppery se snaží zaujmout nabídkou 250 odběrných míst, doručením během jedné noci, závozem 6 dní v týdnu, nízkou cenou a doprovodnými službami.
Zákazníci sami si budou moci zvolit místo dodání, platbu předem či na místě, a dostanou SMS o doručení. Krom klasických trafik najdou klienti vlaječky Baliczech na prodejnách potravin, drogerie i u čerpacích stanic.
Facebook spustil geolokační reklamní formát
Služba Local Awareness Ads umožní oslovit zákazníky fyzicky se nacházející v určité oblasti. Zadavatel nastaví epicentrum a dosah – na rozdíl od letákové varianty ovšem může zvolit i věk, pohlaví a preferenční kategorie jako u ostatních reklam na Facebooku.
Reklama se dle zadaných parametrů zobrazí konkrétním uživatelům a nabídne i navigaci na místo určení. Aktuálně se služba spouští v USA, globálně se rozšíří v příštích měsících.
Heureka vyhlásila ShopRoku 2014
Absolutním shopem roku se dle Heureky stala Alza.cz. O vítězi této kategorie rozhodují dotazníky spokojenosti vyplněné reálnými zákazníky, kteří v obchodě opravdu nákup uskutečnili,
upřesňuje Tomáš Braverman, CEO Heureky.
Hlasy uživatelů Cenou popularity odměnily LevneElektro.cz a odborná porota mezi eshopy zajímavými či obecně prospěšnými dala nejvíce hlasů projektu Namalujsihracku.cz.
Apple Pay potvrzuje absolutní dominanci na poli NFC plateb
V Apple Pay bylo po třech dnech ostrého provozu zaregistrováno víc než milión platebních karet. A podle čísel karetních společností Visa a Mastercard je Apple Pay už teď mnohem úspěšnější než všechny konkurenční bezkontaktní mobilní platební systémy dohromady.
Krom pozice jedničky na tomto poli se nyní může vrhnout do boje o podíly na trhu webových a karetních plateb.
České eshopy mají právo na zisk
Jiří Hlavenka analyzoval data kolísající ziskovosti českých eshopů, jejichž obraty jsou na úrovni třetiny až poloviny celého trhu dle APEK. Došel k pozoruhodnému závěru: i když tržby rostou, byla polovina sledovaných eshopů ve ztrátě a většina navíc zadlužená.
Za nepříznivou situaci může dle Hlavenky specifický efekt srovnávačů, chybějící spádovost eshopů a nulový nákupní zážitek. Pomocí myšlenek šéfa Amazonu nabízí několik nápadů na oživení eshopu včetně zohlednění specifické úlohy logistiky při nákupním výběru.
Parfums.cz míří do Ameriky
Parfums.cz expandují do USA. Eshop budou provozovat na doméně beautyspin.com a sklady už jsou připravené v New Jersey.
Expanze řádově spolkla statisíce dolarů, nejvíce si vyžádaly náklady za právní a účetní služby. Přizpůsobit bylo třeba také firemní informační systémy.
O Fire Phone Amazonu zatím není zájem
Fire Phone měl nejen rozšířit řadu produktů Fire TV a Kindle Fire, ale především se stát dalším pojítkem s říší online nákupů zprostředkovávaných Amazonem. Dopomoci mu k tomu měla i utilitka Firefly umožňující okamžitě spárovat obraz, zvuk a data s nabídkou produktů.
Fire Phone sám se stal viníkem odpisu ztráty ve výši 170 000 000 USD za 3. Q 2014. Amazon evidentně špatně nacenil produkt a zvolil nešťastnou distribuční politiku – exkluzivní spolupráci pouze s jediným americkým operátorem AT&T.
Ministerstvo financí chce zavést elektronickou evidenci tržeb
Povinná evidence tržeb v elektronické podobě by se měla od roku 2016 vztahovat na podnikatele a firmy přijímající platby v hotovosti. Její myšlenkou je samozřejmě navýšení vybraných odvodů přímých i nepřímých daní. AMSP ČR se alespoň snaží prosadit zavádění ve třech krocích:
- nejdříve restaurace a hotely,
- pak malo a velkoobchodníci,
- nakonec drobní živnostníci a svobodná povolání.
Pro e-commerce to může znamenat příliv dalších subjektů, které se zatím ze zřejmých důvodů držely mimo dosah elektronického radaru daňové správy. Technické nástrahy a skutečné náklady včetně toho, kdo je zaplatí, unikají jak MFČR, tak voličům, které má návrh oslovit.