Letem online světem
- Tlak eshopů na přepravní společnosti je prý neudržitelný, tvrdí DPD
- Delivery Hero, které v Čechách pohltilo DámeJídlo a JídloTeď, koupilo společnost Yemeksepeti rozvážející jídlo v Řecku, Kataru, Jordánsku nebo Saudské Arábii
- Rohlík.cz spouští premium účty
- Na český trh vstupuje slovenská taxi aplikace HopIN – méně otevřená verze Uberu
- Skupina provozující ZnámýLékař.cz získala investice 10 miliónů dolarů
- Seznam koupil 30 % globálního motorkářského portálu BikerSeason – může si to dovolit, meziročně mu totiž rostl zisk i tržby
- I vyhledávač od Bingu následuje mobilní trend a bude na mobilních platformách upřednostňovat výsledky jim vstřícné
Jak si v eshopu poradit s okurkovou sezónou?
Na to, co dělat v okurkové sezóně, se šesti českých eshopperů zeptal Daniel Morávek.
- Oslovit zákazníky netradičními formami komunikace a třeba uspořádat soutěž, která je zapojí do utváření podoby produktu daného e-shopu, navrhuje Jan Dostál z Alistair.cz.
- Kytary.cz podle slov Filipa Černého s poklesem spíše počítají, přizpůsobují mu ekonomiku, regenerují síly a připravují se na sezónu. V podobném režimu fungují i Blackcomb.cz.
- Ruslan Skopal z Trenyrkarny.cz radí štěstí zlomit právě nabídkou sezónního zboží, výdaje na reklamu ani nesnižovat, ani nezvyšovat.
- Bike-eshop.cz v období finančního sucha vylepšuje katalog a inovuje e-shop. Zákazníky udržuje v kontaktu pomocí emailingu a cílí akcemi a výprodeji.
- eSvetlu.cz se dle Michaela Urbana daří sezónně přelévat poptávku z jednoho druhu sortimentu na druhý. Prodej podporují celoročně a hlavně komplexně.
Rohlíku.cz rostou objednávky o 30 % měsíčně
Tomáš Čupr se na Eshopistovi podělil o několik velmi zajímavých informací o Rohlíku.cz. I když je v ČR online rozvoz potravin teprve v plenkách, daří se firmě růst v objednávkách 30% tempem. Aktuálně tedy akumuluje zákaznický zájem kol 60 % iTesca, které na trhu funguje mnohem déle. Přednosti Rohlíku vidí Čupr v:
- operativním systému logistiky zděděném po DámeJídlo.cz;
- rychloobrátkovém pojetí skladu a s tím související flexibilní reakci dodavatelů;
- zákaznickém servisu kompenzujícím veškeré nedostatky.
Začátek projektu nakoplo i in-house pokrytí firemní procesů. Slovy Čupra: Já dělal Facebook, kolega Petr newslettery, Acomware naše PPC.
I když ještě bude třeba zlomit bariéry ze strany zákazníků, má Rohlík.cz pěkně našlápnuto.
Kam unikají a odkud přitékají peníze českých e-shopů
Podle průzkumu karetní společnosti Visa tečou peníze českých zákazníků krom vlasti nejvíce směr Velká Británie, Lucembursko, Irsko – následují Spojené státy a Německo a pak teprve Slovensko.
Vysoká obliba britských eshopů je dlouhodobým trendem. Češi rozumí anglicky a na rozdíl od amerických eshopů zde odpadá komplikace s proclíváním. Při objednávce je pro Čechy klíčová jednoduchost, pohodlnost, a především bezpečnost nákupu,
říká manažer Visa Marcel Gajdoš.
Naopak nejvíce peněz proudí do českých eshopů ze Slovenska, Ruska a kupodivu následují USA.
Seznam.cz se bojuje s webspamem Jalapeňem
Seznam.cz od 12. 5. pečlivěji posuzuje výsledky vyhledávání. Upřednostňovány budou stránky s kvalitním, původním či informačně přínosným obsahem. Tzv. webspam bude naopak penalizován,
informuje nás největší český vyhledávač. Děje se tak v rámci změny Jalapeňo, která by se měla projevit až u čtvrtiny hledání.
Prvními z penalizovaných budou PR farmy, MFA/MFM a doorway stránky. Posléze by měly být postiženy i weby s přeoptimalizovanými texty a nepřirozenými odkazy. Podíváme-li se zpětně na vývoj vyhledávání Seznamu, nemají se čeho bát lidé slušní – a nejspíš ani ti druzí.
Obchod s lidskou silou zkouší dvě nové služby
Že domácí úklid a práce polykají jinak zužitkovatelný čas, zjistil už každý podnikatel. Nejen na ně, ale i na každého, kdo na dané činnosti nemá čas, náladu či schopnosti, cílí hned dva nové portály: LidskáSíla.cz a Vykonám.cz. Zatímco Vykonám se soustředí pouze na domácí úklid, LidskáSíla už nyní připravuje rozšíření nabízených služeb o hlídání dětí, vizážistky, malíře, umělce a fitness trenéry.
Obě platformy začínají od Prahy – s vyhlídkou další expanze po republice. Obě je nutno objednat min. 24 dopředu, ale LidskáSíla se již chystá zrychlit. Slovy svého spoluzakladatele Roberta Vojáčka: Dnes je možné objednávat úklid až na druhý den. To bychom chtěli brzy změnit a dostat se na objednávání v rámci hodin.
Mixit.cz vstupují do Kanady
Že i müsli se dá prodávat originálně a ve velkém dokazují Mixit.cz. Nabízí online namíchání vlastního müsli, začali před pěti lety a loni měli obrat 100 miliónů korun. Zahraniční expanze přišla spontánně – po rozjetí českého e-shopu se začali ozývat Slováci a doslova nás přemlouvali, ať tam tubusy posíláme také. Před rokem a půl jsme spustili slovenský web,
říká Martin Wallner, spoluzakladatel Mixit.
Následovala expanze na další slovanský trh v regionu do Polska. Možnost rozšířit působiště i o Kanadu opět přišla sama od sebe. Ambice jít do Kanady jsme neměli, který se tam chystal odstěhovat za manželkou. A měli zájem tam rozjet Mixit.
Prý to není velký trh, ale při stejných cenách surovin je výsledný produkt dražší – trh má tedy kapacitu vyšších marží, což Mixit zaujalo.