Letem online světem
Jak navrhnout úspěšný web?
Jan Kvasnička, nejen designér uživatelské zkušenosti, se podíval to, co vše je třeba zahrnout do předimplementační analýzy alias návrhu webu. Rozebírá zásadní prvky webu, dodavatele řešení, marketing a analytiku výsledků.
Zásadní vliv spatřuje ve výběru SEO specialisty, online marketéra a developera eshopu. Kvasnička detailně objasňuje význam jednotlivých prvků, ale podává i celkový obraz celého procesu v textu Jak navrhnout úspěšný web krok za krokem.
Viditelnost firemních stránek na FB klesá pod 2 %
Facebook nechce hostovat komerční stránky zadarmo. Opět snižuje jejich viditelnost a reálný dosah příspěvků padá pod 2 % fanoušků.
Facebook vlákal fanoušků-chtivé společnosti do své sociální ohrádky a teď se je chystá oholit. Sam Biddle situaci komentuje:
Facebook předvedl největší kanadský fór internetové éry. Přesvědčil nepočítaně celebrit, skupin, firem i značek, že jeho služby jsou nejlepší cestou k dosažení lidí. A v okamžiku, kdy jsou na něm všichni doslova závislí, udělal z nich svá rukojmí.
Google spouští klub internetových podnikatelů ČR
Klub internetových podnikatelů Platforma pro internetovou ekonomiku (PIE) má sdružovat velké i malé hráče. Má se stát základnou pro formulování zájmů českého internetového podnikání.
PIE by se také měla podílet na formování veřejné diskuze nejen prostřednictvím médií, ale i v komunikaci s veřejnou správou. Naším cílem pro letošek je především dát dohromady členskou základnu,
říká Denis Gibadulin, specialista Googlu pro vztahy s veřejnou správou. Mezi prvními zaregistrovanými nechybí H1, Brand Embassy či třeba Aukro.
Srovname.cz a slevové kupóny
Srovname.cz chce svou pozici na poli zbožových vyhledávačů posílit novou službou Slevové kupóny. Ta sdružuje veškeré slevové kupóny českého trhu. Zákazník najde kupón nejen na speciální stránce seřazené dle eshopů, ale také přímo ve vyhledávání produktů.
Srovname.cz už nabízí na 100 000 kupónů, přičemž použitím 20 000 z nich by hledající měl dosáhnout nejnižší ceny daného zboží. David Folprecht, CEO Srovname.cz, načrtává vizi agregace slev:
Aktuálně jsme jediný porovnávač cen zboží na českém internetu, který tuto službu nakupujícím umožňuje. Věřím, že to bude pro nakupující zajímavá přidaná hodnota.
Heartbleed: kritická zranitelnost serverů
Zranitelnost Heartbleed umožňuje vylákat ze serverů mj. hesla uživatelů a privátní klíče. Postihla řešení OpenSSL nejen u open-source projektů, ale také u projektů komerčních, které ho implementovaly.
Žádný z eshopů ShopSys nebyl a není touto chybou postižen.
Eshopista – sdílení zkušeností eshopperů
Pilotním dílem odstartoval cyklus moderovaných diskuzí Eshopista. Pavel Hrstka, bývalý ředitel Lekarna.cz, se v debatě svěřil, s jakými problémy se potýkal při řízení nejen marketingu tohoto eshopového gigantu. Zmiňuje např. kanibalizační efekt PPC na vlastní organické výsledky. Sestříhaný záznam debaty shlédnete na Eshopista.cz.
LeasePlanGo.cz: auto na leasing přes eshop
Že je možné přes web prodat cokoliv a jen je třeba eshop správně uchopit, ukazuje služba LeasePlanGo.cz. Prodává auta na splátky – přesněji umožňuje podnikatelům si u počítače pořídit auto na leasing – stačí vybrat značku, roční kilometry a konkrétní podobu leasingu.
Jaromír Hájek, CEO společnosti LeasePlan ČR, deklaruje důvěru v byznys plán:
Jsme přesvědčeni, že malým a středním firmám nebo živnostníkům otevírá úplně novou cestu ke služebním vozům, která je nejen efektivní, ale navíc velice komfortní. I proto jsme ambiciózní, pokud jde o naše obchodní plány. Předpokládáme, že během několika let budeme v rámci LeasePlan Go provozovat tisíce vozidel.
Amazon a drony
Šéf Amazonu Jeff Bezos se v dopise akcionářům chtěl zmínit o využití bezpilotních letounů při doručování zboží. Namísto toho se celý svět spíše dozvěděl, že důležitými pilíři byznysu Amazonu se stává:
- doručování zdarma, streaming filmů a půjčování e-knih (vše sjednocené ve službě Amazon Prime),
- cloudové služby a
- doručování v den objednávky.
Jak říci Amazonu ne?
Jiří Hlavenka se zabývá fenoménem vstupu Amazonu do ČR. Prezentováním Amazonu coby investora a nositele pracovních pozic. Hlavenka zpochybňuje mediálně zveličené představy o firmě, která nepřichází spasit českou ekonomiku, ale vydělat na:
- levné pracovní síle,
- státních pobídkách a
- simulaci práce ze strany českých politiků.
Platba až po vyzkoušení zboží doma
Skupina Miton implementuje v českých eshopech novou platební metodu Twisto. Twisto umožňuje zákazníkům zaplatit zboží až po 14 dnech po doručení, nebo vrácení zboží.