Microsoft se chystá od 1. 7. 2014 blokovat vše, co spadne do jeho definice adware.
Pro Instaluj.cz SEO specialista a copywriter Daniel Beránek:
Microsoft bude od 1. července blokovat adware
Microsoft mění přístup k aplikacím instalovaným do systému. Adware bude pro příště chápat jako porušení podmínek správy softwaru a software obsahující adware blokovat.
Adware má mnoho podob: jsou to různé lištičky, toolbary, změny domovské stránky, ale také reklamy v instalovaném software či různé dodatečné „utility“. Jejich užitečnost pro uživatele je pramalá – prospěch mají ti, kterým se povede uživatele k instalaci přesvědčit. Mhohdy je adware skryt před očima instalujících pod položkou běžná instalace a pokud ho člověk nechce nainstalovat, musí se proklikat instalací pokročilou.
Microsoft bude rozlišovat mezi reklamami zobrazovanými pouze v rámci vlastního softwaru a reklamami snažící se zobrazovat mimo tento rámec. Podle vyjádření na svém blogu bude Microsoft
programy klasifikovat coby adware pouze v případech, kdy reklama a propagace překračuje hranice softwaru samého. Pokud program zobrazuje reklamu jen v sobě samém, nebude dále z tohoto hlediska hodnocen.Společnost bere v úvahu profitabilitu různých projektů a nechce je zničit.
Mnoho softwaru používá reklamu coby způsob platby za program, což je akceptovatelné. Nás pouze znepokojují reklamy, které se dostávají do rozporu s uživatelskou zkušeností Windows a nedávají uživateli na výběr, zda je chce nainstalovat, ani možnost kontroly na nimi.
Pokud nyní některá z našich aplikací detekuje adware, okamžitě ukončí program a upozorní uživatele. Uživatel bude samozřejmě mít možnost aplikaci povolit, bude-li si přát,objasňuje Michael Johnson z týmu Microsoft Defender Security Research.
Zdroje
- Microsoft Security Blog
- Myce.com
- Microsoft
SEO specialista a copywriter Daniel Beránek: expert na výkonově orientované SEO, Local Business SEO, datový a technický copywriting a budování brandu.
Odborné know-how a zkušenosti:
komunikace a psychologie: Mgr. psychologie, Mgr. žurnalistiky a komunikačních studií, novinářská praxe
SEO, weby, síťařina: vlastní praxe od 2013, každodenní práce s WP aj. CMS, webdesign, technická optimalizace vč. výběru webserverů, úprav .htaccess, výběru hostingu a CDN aj.
IT security: několik let přispívání pro SOOM.cz: portálu o IT security a hackingu + zaměření i na IT security v další novinářské praxi
e-commerce: příprava měsíčníku Novinky e-commerce pro eshop developera Shopsys, vlastní copywriting a SEO pro eshopy
retail: vybudování, provoz, osobní prodej a všechny ostatní aktivity v rámci maloobchodních prodejen pro bratra, vlastní retail: opakovaná účast na vánočních trzích – viz. Vánoční trhy: marže a umění prodat tisíckrát jinak