Google Chrome testuje zajímavou implementaci hledání Googlu do prohlížeče. Nabídne přímý přístup k výsledkům vyhledávání v postranním panelu, což umožní uživateli projít výsledky jeden po druhém, aniž by se vracel výsledkovou stránku na Googlu. Jak ho aktivovat a jak vyhledané procházet?
Urychlení procházení výsledků hledání
Postranní panel výsledků vyhledávání – anglicky Side Search – Google Chrome Canary definuje:
Side Search nabízí snadný přístup k poslední stránce výsledků vyhledávání na Googlu – a to přímo začleněný v bočním panelu prohlížeče.
Uživateli tak stačí jen odkliknout ikonu G vedle adresního řádku Google Chrome, aby se dostal k poslední stránce výsledků hledání na Googlu.
Ale tím to nekončí. Panel výsledků zůstává otevřený a vy procházíte jeden výsledek za druhým. Žádné vracení se na stránku výsledků na Googlu, žádný milión otevřených tabů. Jen rychlé procházení všech výsledků.

Jak povolit postranní panel výsledků vyhledávání v Google Chrome?
Jde o funkcionalitu Google Chrome, musíte mít tento prohlížeč – aktuálně navíc jen ve vývojářské verzi Google Chrome Canary:
- otevřete experimentální nastavení napsáním
chrome://flags
do adresního řádku - vyhledejte položku Side Search
- povolte volbou Enabled
- restartujte Chrome.

Jak používat panel výsledků hledání Googlu?
- Vyhledáte dotaz na Googlu
- prokliknete se některým z výsledků (přirozené výsledky, vybrané příspěvky, výsledky z Google Maps, výsledky z Google Business Profil i výsledky reklamy Google Ads)
- na nově otevřeném webu kliknete na ikonu G
- v postranním panelu se otevře stránka posledního hledání na Googlu
- klikáte na jednotlivé výsledky v postranním panelu a ty zobrazují weby výsledků na zbytku plochy prohlížeče

Další nastavení Side Search
Při pátrání v experimentálních nastavení chrome://flags se dají aktuálně objevit další 2 nastavení, a to sice:
- Side search clear cache when closed – v aktivním stavu vymaže cache hledání při zavření daného panelu a
- Side search DSE support – jehož aktivací, by měl postranní panel fungovat i pro jiné vyhledávače – ovšem jen takové, které podporují Chrome.
Panel výsledků vyhledávání značně zpříjemní práci s prohlížečem zvláště těm, kteří se nespokojí s prvními výsledky Googlu. Jaké jiné vyhledávače bude Chrome podporovat, uvidíme.
Zdroje
- Google Chrome Canary
SEO specialista a copywriter Daniel Beránek: expert na výkonově orientované SEO, Local Business SEO, datový a technický copywriting a budování brandu.
Odbornost:
- komunikace a psychologie: Mgr. psychologie, Mgr. žurnalistiky a komunikačních studií, novinářská praxe
- SEO, weby, síťařina: vlastní praxe od 2013, každodenní práce s WP aj. CMS, webdesign, technická optimalizace vč. výběru webserverů, úprav .htaccess, výběru hostingu a CDN aj.
- IT security: několik let přispívání pro SOOM.cz: portálu o IT security a hackingu + zaměření i na IT security v další novinářské praxi
- e-commerce: příprava měsíčníku Novinky e-commerce pro eshop developera Shopsys, vlastní copywriting a SEO pro eshopy
- retail: vybudování, provoz, osobní prodej a všechny ostatní aktivity v rámci maloobchodních prodejen pro bratra, vlastní retail: opakovaná účast na vánočních trzích – viz. Vánoční trhy: marže a umění prodat tisíckrát jinak