Seznam přeceňuje Firmy.cz: ukrutně

Seznam: ikona vyhledávače, společnosti a jejich služeb

Seznam.cz se rozhodl změnit cenu tarifu na Firmy.cz. A zároveň jsou nové ceny kapku přes. A je tu dvojsmysl, jehož oba významy bohužel platí.


Dosavadní placený tarif Firmy.cz začínal na 10 CZK bez DPH denně. Jeho zvyšování podléhalo soutěži v rámci aukce: kdo chtěl výš, přihodil víc, dokud prachama neumlátil konkurenci. Ovšem…

Problémem je samotný fakt, proč změnu Seznam zavádí. Evidentně totiž ke konkurenční soutěži v rámci biddingu příliš nedocházelo. Firmy se předhánět nepotřebovaly, tudíž ani výnos na službě neodpovídal očekáváním Seznamu. Co tedy Seznam udělal? Změnil tarif na tarify.

Nové tarify Firmy.cz

Z jednoho placeného tarifu jsou nově čtyři tarify:

  1. Startuj: 10 – 19 CZK/den
  2. Rozvíjej: 20 – 39 CZK/den
  3. Získávej: 40 – 79 CZK/den
  4. Profituj: od 80 CZK/den výše

Tarify jsou škálovány. Směrem nahoru přibývají funkcionality. Seznam vtipně nechává rozmezí platby OD-DO, čímž vzniká prostor pro aukci i v rámci jednotlivých cenových skupin. Stojí ovšem někdo o bidding? Vzhledem k důvodu změny nejspíš ne.

Koho změna tarifů Firmy.cz nejvíce zasáhne?

Odpověď je nasnadě. Ty, kteří využívají základní placený tarif. Jestliže někdo už před změnou soutěžil na Firmy.cz nad 80 CZK (a vzhledem k povaze platformy, která zdaleka nedosahuje efektivity PPC umístění ve vyhledávání Googlu a Seznamu), pak bude tvořit velmi malou množinu zákazníků.

Naopak nejširší zákaznickou komunitu na 10 kačkách čeká rozhodnutí mezi omezením funkcionalit a přehodnocením denního rozpočtu na další smysluplný – tedy 20 CZK bez DPH denně => 24,20 s daní => 726 CZK na 30 dní místo dosavadních 363 CZK. Ročně s DPH to máme 4356 -> 8712 CZK.

Stojí těch pár funkcionalit za to? Neměl by spíš Seznam přehodnotit prodejní cesty a důležitost platformy Firmy.cz?