Google Chrome nebude nádále zobrazovat flashové prvky, které považuje za nepodstatné pro obsah strany – aka reklamu.

Pro Instaluj.cz SEO specialista a copywriter Daniel Beránek:
Chrome přestane zobrazovat většinu Flashe
Google Chrome nebude nadále zobrazovat webové prvky v Adobe Flash, které nejsou pro obsah stránky podstatné. Prohlížeč by tak nadále měl zobrazovat pouze videopřehrávače – snad i rozhraní her. Ovšem flashové reklamy by z něj měly zmizet. Novinka byla uvolněna do vývojové větve již v březnu, nyní si nachází cestu do stabilní verze.
Nastavení Chrome podle vývojářů „automaticky zablokuje obsah pluginů, který má jen okrajový význam vzhledem k webu. To vám pomůže ušetřit drahocennou výdrž na baterii a množství cyklů procesoru. Ale nebojte se, primární obsah webových stran (hry, videa atd.) by stále měl v pohodě běžet.“ Toto nastavení by mělo být ve stabilní větvi Chrome aktivní od 1. září 2015.
Důvodem masivního blokování Adobe Flash jsou jeho neustálé bezpečnostní problémy a časté kybernetické útoky vedené právě jeho prostřednictvím. Ostatně i samotné reklamy byly přímo zneužívány k šíření škodlivého kódu pomocí tzv. malvertising (spojení malicious advertising či malware advertising – tedy škodlivá či malware šířící reklama), kdy reklama sama sloužila pouze k zakrytí pokusu o nakažení počítače.
Zkomplikovat to může život provozovatelům flashových reklam, kterým Google doporučuje automaticky konvertovat tyto reklam do formátu HTML5, nabízí vytvoření nových pomocí bezplatně dostupných nástrojů třetích stran a slibuje, že již brzy budou moci nahrávat reklamy v HTML5 přímo do AdWords.
Milovníci rychlosti a nesnášenlivci reklam jistě zajásají – a stále zmenšující se podpora technologie Flash v aktuálně nejrozšířenější prohlížeči Google Chrome jistě přispěje k jejímu úplnému konci.
Zdroje
SEO specialista a copywriter Daniel Beránek: expert na výkonově orientované SEO, Local Business SEO, datový a technický copywriting a budování brandu.
Odborné know-how a zkušenosti:
komunikace a psychologie: Mgr. psychologie, Mgr. žurnalistiky a komunikačních studií, novinářská praxe
SEO, weby, síťařina: vlastní praxe od 2013, každodenní práce s WP aj. CMS, webdesign, technická optimalizace vč. výběru webserverů, úprav .htaccess, výběru hostingu a CDN aj.
IT security: několik let přispívání pro SOOM.cz: portálu o IT security a hackingu + zaměření i na IT security v další novinářské praxi
e-commerce: příprava měsíčníku Novinky e-commerce pro eshop developera Shopsys, vlastní copywriting a SEO pro eshopy
retail: vybudování, provoz, osobní prodej a všechny ostatní aktivity v rámci maloobchodních prodejen pro bratra, vlastní retail: opakovaná účast na vánočních trzích – viz. Vánoční trhy: marže a umění prodat tisíckrát jinak