Tetris: epický trhák, propadák, nebo kachna?

Wall Street Journal rozviříl vody filmovo-herní nudy zprávou, že podobu celovečerního hraného filmu má dostat hra o padajících kostičkách – Tetris nesmrtelný…

Pro Instaluj.cz SEO specialista a copywriter Daniel Beránek:

Tetris: padající kostičky zapadnou do příběhu na filmovém plátně

Nejklasičtější logická arkáda Tetris dostane podobu celovečerního hraného filmu. Do propletení padajících kostiček příběhem, postavami, zápletkou a vyústěním se dle Wall Street Journal pustí společnost Threshold Entertainment. Ať už jde o poprask, budoucí hit/propadák, či jen kachnu – dosahuje už nyní epických rozměrů.

Pokud by někdo měl vědět, jak převést hru na filmové plátno, asi to bude Threshold Entertainment. Je to společnost stojící za produkcí filmů na motivy Mortal Kombat. Tematičnost projektu by producentům měli ohlídat partneři z Tetris Company. Záměrem obou týmů je vzkřísit slávu herní značky Tetrisu při příležitosti třicetiletého výročí jeho vzniku a vytvořit tematický sci-fi biják. Larry Kasanoff, šéf Threshold Entertainment, projekt komentuje: Každý ví, že Tetris je jedním z nejznámějších a nejmilovanějších brandů světa. A to, co nikdo nedokáže odhadnout, je velkolepý sci-fi příběh, který chystáme odvyprávět. Právě to je na tom tak vzrušující.

Jak se Tetris probojoval do všeobecného povědomí, připomíná šéf Tetris Company Henk Rogers: To, co začalo jako jednoduchá, logická hra před třiceti lety, je dnes součástí globální kultury. Tetris se stal pojítkem všech lidí bez ohledu na věk a zázemí díky naší vrozené touze vnutit chaosu jakýsi řád. Ovšem značka a nadšení nestačí, producenti budou muset převést dvouprostorové puzzle padajících kostiček do podívané, u které diváci vydrží sedět dvě hodiny. To si uvědomuje i Kasanoff a prohlašuje: Nebude to film o čárkách běhajících po obrazovce. Nejsme až tak velcí fanoušci geometrických tvarů… Máme připraven epický příběh na pozadí tématu Tetris, který z něj učiní vyloženě imaginativní záležitost.

Snahy o převedení her na filmová plátna zatím končily různě. Obrovského úspěchu dosáhly Lara Croft – Tomb Raider, série Resident Evil a první Silent Hill. Spíše pochybně skončily Hitman, Max Payne a Doom. Threshold Entertainment se o vrtkavosti sázky na značku už přesvědčila sama. Zatímco první Mortal Kombat byl jednoznačně úspěšný, Mortal Kombat 2: Vyhlazení se stal čímsi, co komunita na ČSFD označuje jako filmový klystýr s nejtrapnějším záporákem v dějinách kinematografie.

Než se informace kolem filmového zpracování vyvrbí, můžeme nahlédnout do představ fans na YouTube.

Zdroje