SEO Brno. Prosté spojení klíčové. A přeci… Nemám rád význam pořekadla o kovářově kobyle. A nesnáším, když jsem tím kovářem já a ta stará herka je moje. A přece jsem zjistil, že funguji jen na doporučení, zatímco web nepřitahuje ani návštěvnost, kterou by měl. Ale nic není problém: poté, co jsem nakopal klíčové slovo copywriter na Seznamu, se vzorově a dokumentovaně pustím do optimalililizace nabídky SEO. Hey Hou Here We Go:
![SEO Brno - optimalizace plno! (Autor: SEO specialista a copywriter Daniel Beránek) Petrov, ikona Brna](https://danielberanek.cz/wp-content/uploads/blog/brno-petrov-prochazka.webp)
1) Cíl optimalizace: SEO Brno
Cíl by měl specifický, měřitelný atd. prostě SMART – buď víte, nebo ne. Operacionalizace cíle zároveň nutí nejprve vytyčit kroky parciální. I když bych rád skóroval na klíčové slovo SEO, začnu lokalizovaným SEO Brno. Měřitelnost zjednodušíme na první stranu Seznamu a Google. Zbývá jen čas: opět zjednodušeně do 30. 8. 2018.
2) Stav cílové stránky a webu
Web danielberanek.cz má záměr nabídnout v podstatě 3 produkty, proto se cílení na SEO Brno sice dotýká i celku, nicméně v míře odpovídající. Z klíčového spojení SEO Brno má pro celý web význam KW Brno, neboť cílím primárně lokálně, sekundárně na Prahu, Ostravu a další lokality České republiky. Cílení je do obsahu webu vpleteno – netřeba zvlášť aktualizovat.
- obsah
- stručně řečeno: děs a hrůza
- negativa: nahozený před 6 lety, na SEO nedostatečně zacílený, málo obsahu, nedostatečný meta-description (title už byl pozměněn – nehodnotím)
- pozitiva: stručnost, názornost, interní prolinkování (+ call-to-action prvek)
- pozice
- zvoleny pro názornost
- Seznam nikde, lokalizovaný Google cca 2. strana – v rámci klíčového slova a cíleného publika má smysl jen lokalizovaný Google;
- backlinky nevýznamné, případně cílící jiné podstrany webu
3) Postup optimalizace na SEO Brno
- (vytvoření sekundární podstrany pro KW SEO Brno odkazující na primární stranu – laskavý čtenář samozřejmě ví, že aktuální text sám cílí KW SEO Brno, a to v míře nemalé)
- vytvoření obsahu
- důkladné využití všech prvků on-page SEO (krom úpravy URL na /seo-brno)
- testování obsahu a jeho revize – několikeré
- off-page SEO
- příp. další aktivity – technické SEO již je realizováno v míře možností (čerstvě nasazen protokol HTTPS)
4) Mezibod – princip lean realizace
- ač je naplánován postup – a klasické sekvenční myšlení nutí dodržet postup – principy lean realizace velí okamžitě zveřejnit pomocný (to se ještě uvidí, který text bude pomocný:) a sbírat pozitivní bodíky i v mezičase
- provedeno off-page pro stranu SEO Brno – optimalizace plno!
…a jedna hláška, kterou čtenáři běžně považují za konec autorových snad: pokračování příště 😉
5) Mezistav webu
29. 07. 2018
- KW seo brno:
- Google 11. pozice pro danielberanek.cz/seo, (z pozice 12.)
- Seznam 15. pro danielberanek.cz/seo-brno-optimalizace-plno z ničeho:
- nejprve výskyty kolem 60. – 70. pozice, pak kolísání 19. – 21. pozicí – právě teď 15.
- Bing 4. pozice pro danielberanek.cz/seo-brno-optimalizace-plno – obzvláště dobrá reakce:)
- zásahy: pouze off-page SEO cílené na tento pomocný text
6) …další optimalizace…
7) SEO must go on – i kdyby byl SEO konzultant mrtvej
10. 08. 2018
- provedeno další off-page SEO
- optimalizovány veškeré zápisy napříč službami Seznam.cz
- výsledky SEO optimalizací (ač tohle spojení všichni bytostně nesnáší):
- snippet Firmy.cz se na dané spojení objevuje na první straně – předtím byl na druhé – zobrazuji se v něm
- SEO Brno – optimalizace plno! skočilo na Seznamu na první stranu – zároveň podstránka SEO spadla z 5. str. Seznamu na 61. pozici (projevuje se kanibalizace odkazů)
- Google lehce padá (cca 5 pozic) – nicméně podstrana není vůbec dokončená – zatím jsou na ní pouze copy argumenty, zatímco SEO obsah teprve přibude
- v rámci celofrontálního útoku jsou optimalizována i další KW – kupř.:
seo copywriter brno | Google 1. | Seznam 1. + snippety na podstrany |
seo copywriter | Google 15. | Seznam 3. |
copywriter | – | Seznam 3. |
seo copywriter reference | Google 2 | Seznam 1. |
8) Výsledky stále optimálnější
11. 08. 2018
- Firmy.cz – 1. místo
- snippet Firmy.cz ve vyhledávání – na první straně – nejvýš – a ve snippetu se zobrazují na 1. místě
9) Obsah optimalizace stále králem
29. 08. 2018
- po mnoha off-page zásazích a drobném hraním s číčovinkami jsem se stejně musel dokopat k rozšíření obsahové části cílové podstránky
- bez cca 10 % už je argumentační část hotova
- na Seznamu si vyměnily pozice podstránka /seo (nyní 12.) a článek /seo-brno-optimalizace-plno (nyní 5. strana)
10) Blbej, ale náš (SEO konzultant :D)
13. 09. 2018
- Seznam
- web se v termínu prokousával první stranou
- opět došlo k prohození pomocné stránky blogu s hlavní stránkou nabídky produktu (což ovšem není problém)
- dlouho se držel na 6. a 5. místě
- výsledek
- první pozice na KW SEO Brno
- posílení webu celkově, což se projevilo na KW druhého hlavního oboru – jak obecné KW copywriter, tak
- Google
- Google pozici spíše kapku zhoršoval – od výchozí (11. – 12.) propadal k 19. – 20. nyní osciluje kolem středu 2. strany
- výsledek odpovídá posledním změnám v algoritmu Googlu, odstranění možnosti přímého vkládání zpětných odkazů do Google Search Console a nakonec i postupu práce = nejdřív optimalizovat Seznam, pak teprve Google – přičemž použít i výsledky na Seznamu k nakopnutí Googlu
- strategický plán:
- zaměřit se Google – upravit obsah, použít off-page strategie bližší Googlu, využít výsledky Seznamu
- Seznam – optimalizovat další KW, a to sice SEO optimalizace Brno (stále se musím smát, jak zapšklí srandisti nesnáší spojení SEO optimalizace) a SEO konzultace Brno
- kapka pochopení
- už chápu proč kovářova (i konzultantova) herka šmajdá na starých podkovách – musí totiž soutěžit o zdroje s mnohými jinými osobními okolnostmi – a mnohé z těch osobních okolností mají přednost před osobní prezentací. No ale ani 14 dní – a už jsem se dostal k sepsání toho, co jsem pozoroval k plánovanému termínu:)
11) Komu není blbé furt optimalizovat, tomu vyhledávače naslouchají
- Google – první strana – 7. pozice + zobrazování ve výsledcích map
- Seznam – krom 1. pozice na KW seo brno – tak i 9. pozice na obecné KW SEO
- úkony:
- specifický a nijak zvlášť rozsáhlý offpage pro Google
- nespecifický, širokospektrální offpage pro Seznam
- implementace mikrodat a hodnocení
- poznatky – Googlu se nelíbí specifický způsob publikování tohoto článku (odvozeno ze způsobu a vývoje cache webu) => proto odstraňuji časové značky změn v rámci experimentu toho, jak na změny strejda ze Silicon Valley zareaguje
Aktoška jen tak
- silně obsazený long tail KW SEO na Seznamu
- Google – obsazen lokál
- další práce na obecných, nelokálních a úzce vymezených KW: SEO a copywriter
Zdroje
- Záběr Katedrály sv. Petra a Pavla na Petrově použitý v náhledu webu v mobilním vyhledávání je upravenou verzí obrázku Brno – Cathedral of Saints Peter and Paul.jpg autora Millenium187. Obrázek je šířen pod licencí Creative Commons licence 3.0 Unported (CC BY-SA 3.0). Jeho originál se nachází na Wikipedia.org