SEO nejen pro Brno

SEO: faktory optimalizace

V SEO nejsou důležité pozice – pokud jste na první straně a jste vidět.

Daniel Beránek

Jak přivést návštěvnost? Odpověď: SEO

Vyhledávače naslouchají těm, kdož mluví jejich jazykem. Mají rády obsah, strukturu, signály věrohodnosti a důležitosti, rychlost a zabezpečení.

Máte-li lidem co říci, tak vyhledávače dotáhnou na Váš web návštěvnost. Případně je jim to poselství třeba trošičku předžvýkat, aby pochopily, že právě ten Váš web si zaslouží místo na první straně. A od toho je tu SEO.

SEO lokální

Lokální SEO neskrývá potenciál jen pro místně orientované byznysy. Naopak. Já třískám na local business SEO víc než hospoda pode mnou (a tj. skutečný lokální byznys). A přitom dělám pro brokery z Bratislavy stejně jako pro vývojáře ekonomického softwaru z Varšavy. Prostě se to musí umět podat…

Ať už chcete vyladit web z hlediska výsledků vyhledávání pro Brno, Prahu či jinou lokalitu ČR – nebo si myslíte, že se Vás regionální cílení netýká – podíváme se spolu na to, jak i lokální SEO zapojit do zvýšení návštěvnosti.

Local business SEO

Local business SEO je specifická oblast činností, která se vyčlenila v rámci lokálního SEO. Silně dbá na jiné než přímo organické výsledky. V rámci špičkové optimalizace se jeho výsledky spojují s výsledky organickými a nenechávají konkurenci místo na slunci/první straně výsledků.

A čím jsou činnosti local business SEO specifické je to, že představují výborný výchozí bod pro veškeré zviditelnění byznysu nejen na netu.

Detailně k Local Business SEO

Výsledek testu rychlosti PageSpeed Insights

SEO a rychlost? Rychlost je SEO

Kromě…

  1. obsahu
  2. a mobilní verze
  3. přichází při optimalizaci webu na řadu rychlost.

Vývojáři vyhledávače Google považují rychlost za klíčový prvek uživatelské zkušenosti s webem. Stále více pozornosti věnují tomu, jak rychle web reaguje na na mobilu:

  • jak rychle se zobrazí text,
  • nakolik svižně se načte grafika,
  • kdy jsou schopny reagovat skripty.

Ať máte stránku s jedním obrázkem, nebo s galerií fotek o vysokém rozlišení, musí se načíst sakra rychle. Uživatel si podle Googlu nepřeje čekat, a tak jeho algoritmus upřednostní ve vyhledávání ty rychlejší.

Existují různé testy rychlosti. Jelikož konečným soudcem je Google, je radno se orientovat podle testu, který nabízí on sám – a to je PageSpeed Insights, postavený na otevřeném nástroji Lighthouse.

Postup optimalizace

Celé či cokoliv z výčtu:

  1. analýza – kupř. coby byznys-obsahová analýza webu a identifikace příležitostí
  2. local business SEO
  3. optimalizace webu: konkrétních produktů, kategorií či webu celého a lá on-page SEO
  4. off-page SEO – aneb zviditelnění webu a jeho podstran v rámci vnějšího netu
  5. dlouhodobá strategie: strategický plán, návodné šablony a checklisty vytváření obsahu či rovnou realizace dlouhodobé strategie

Proč SEO se mnou?

1) Trochu jiné know-how

Konkurence umí napsat PR článek?

Já studoval skutečné Public Relations u Juraje Grocha na FSS. Dělal jsem PR a PR stále dělám.

Zplodí Vám text.

Naťukám Vám copy. Rukou vypsanou tisícovkami novinářských fláků, akademických textů, tiskových zpráv, příspěvků sociálních sítí…

Pošlou Vám tabulku v Excelu, které říkají analýza klíčových slov?

Vytvořím strukturovanou množinu klíčových slov v intencích, v jakých predikuje významové entity a domény významu Google v roce 2020.


2) Přesahy a hodnota navíc

Většinu práce věnuji přímé aplikaci SEO – ne hraní si s čísličky, ne generováním reportů a malováním grafů, nikoliv zbytečnými diskuzemi.

Zajímají mě jen výsledky, žádné omílání všeho, co má optimalizace pokrýt. To už raději vymýšlím, co všechno lze využít nad rámec trivialit šablonovitě pokrývaných konkurencí.

Kromě SEO mám přímé zkušenosti a know-how:

3) Reference

Koukněte do referencí optimalizace pro vyhledávače – není to galerie obrázků skrývajících nošení kafe, ale výčet konkrétních činností u projektů.

4) Vynalézavost i důslednost

Improvizuji ve chvílích, kdy standardní možnosti jsou vyčerpány. Ale stejně tak jsem vražedně důsledný při správném provedení každého nudného detailu – vše ve jménu výsledku.

5) Google Author Rank

Author Rank je sice oficiálně zrušený, nicméně vícero pozorování v rámci SEO komunity vede k závěru, že stále ovlivňuje důvěryhodnost daného textu.

Jménem Daniel Beránek je přitom podepsáno pár tisíc textů o e-commerce, softwaru a kyberbezpečnosti splňující standardy zpravodajské a akademické. A také figuruje na Google.Scholar coby jméno autora 4 odborných prací. Nikdo ze SEO komunity nemá takovou publikační historii – a tedy ani author rank.

Každý text podepsaný Daniel Beránek tedy dostává náskok před konkurencí i v rámci této, oficiálně neexistující metriky.

SEO a byznys-strategická analýza x analýzy klíčových slov

Analýzy klíčových slov jsou celkem drahý, že jó? No navíc jsou i dost bezobsažný. Je to tím, že je v nich velmi mnoho podkladových dat a naproti tomu velmi málo operabilních dat – těch, která se dají použít pro skutečnou práci s webem.

A co je skutečnou slabinou SEO analýz klíčových slov, je jejich retrospektivnost. Zaměřují se na stav věcí, jaký je. Fakticky Vám jenom řekne:

  • v tom lepším případě, na která klíčová slova přichází návštěvníci na weby Vašeho oboru;
  • v případě horším, na co lidi chodí na Váš web.

SEO a byznys-strategická analýza vč. identifikace příležitostí

Byznys-obsahová analýza a identifikace příležitostí je alternativou klasické SEO analýzy klíčových slov. Není zaměřena úzce na SEO, ale komplexně všechno možné.

Krom SEO se namátkou můžeme zaměřit na:

  • konverzní zacílení
  • informační strukturu
  • možnosti nových témat a nových klíčových slov
  • identifikaci dalších prodejních kanálů
  • zvýšení důvěryhodnosti

Pokud chcete znát výčet všech spojení, v jakých se objevuje slovo pneumatika, a kolikrát které spojení jaké množství uživatelů hledalo v březnu roku jednadvě – volte analýzu klíčových slov.

Chcete-li nakopnout byznys a postavit ho na konkrétním a zacíleném obsahu – volte byznys-obsahovou analýzu a identifikaci příležitostí.

Zdroje