Klíčové slovo je to, co zákazník zadá do vyhledávače a Vy usilujete o to, aby jeho hledání skončilo na Vašich stránkách.
Jaké je nejlepší klíčové slovo?
- s nízkou konkurencí výsledků
- velmi často hledané
- s vysokou konverzí
- pragmatické (orientované na praxi dotazů)
Kde je vhodné klíčová slova využít?
- v URL adrese
- v meta tazích: hlavně v
meta title
– poté vmeta description
, nakonec vkeywords
či dokonce v rámci kreativy:) i vauthor
apublisher
- v nadpisech od H1 po HH
- v obsahu stránky přiměřeně zvýrazněná strongem
- ve vnitřním prolinkování
- ve odchozích odkazech (URL, anchor text, title odkazu)
- v popisu obrázku (v textovém popisu, onmouse titlu, jménu souboru)
- v backlincích (Vaše URL, anchor text, title odkazu)
Jaký je rozdíl mezi long-tail a short-tail klíčovými slovy?
V rámci optimalizace je podstatné rozlišivat mezi long-tail KW a short-tail KW.
Short-tail KW je typicky obecný, krátký výraz do 2 slov (např. boty
či sportovní boty
). Mívá vysoký objem vyhledávání a je také vysoce konkurenční. Jeho hlavní nevýhodou je nižší relevance vůči záměru uživatele, což znamená, že mnoho návštěvníků přivedených na short-tail KW stránku opouští, neboť neodpovídá tomu, co hledali.
Long-tail KW je oproti tomu delší a konkrétnější fráze (např. pánské běžecké boty na trail
). Mívá nižší objemy vyhledávání, ale mnohem vyšší relevanci vůči tomu, co hledající opravdu chce => a tím pádem i mnohem větší potenciál konverze.
Soustředit na short-tail KW je vhodné při zvyšování obecného povědomí o značce. Long-tail KW pak slouží maximalizaci konverze návštěvníků v zákazníky.
Čím identifikovat klíčová slova?
Identifikaci KW, jejich synonym, variant i slov latentně sémantických blízkých nabízí všechny placené SEO typu SEMrush aj. Pokud nepatříte mezi jejich abonenty, pak můžete zkusit:
- nástroje reklamních platforem vyhledávačů:
- Plánovač klíčových slov (Google Ads)
- Návrh klíčových slov (Sklik Seznamu)
- nástroje vyhledávacích trendů:
- české nástroje:
- Návrhář klíčových slov (SEMOR)
- Collabim
- Marketing Miner
- a pár šikovných pomocníků:
Synonyma klíčového slova
- keyword
- hledaná fráze
- volaná fráze
- hledaný výraz
- požadované slovní spojení
- dotaz