Co jsou klíčová slova aka keywords (KW)?

Klíčové slovo je to, co zákazník zadá do vyhledávače a Vy usilujete o to, aby jeho hledání skončilo na Vašich stránkách.

Klíčová slova SEO - word cloud

Jaké je nejlepší klíčové slovo?

  • s nízkou konkurencí výsledků
  • velmi často hledané
  • s vysokou konverzí
  • pragmatické (orientované na praxi dotazů)

Kde je vhodné klíčová slova využít?

  • v URL adrese
  • v meta tazích: hlavně v meta title – poté v meta description, nakonec v keywords či dokonce v rámci kreativy:) i v author a publisher
  • v nadpisech od H1 po HH
  • v obsahu stránky přiměřeně zvýrazněná strongem
  • ve vnitřním prolinkování
  • ve odchozích odkazech (URL, anchor text, title odkazu)
  • v popisu obrázku (v textovém popisu, onmouse titlu, jménu souboru)
  • v backlincích (Vaše URL, anchor text, title odkazu)

Jaký je rozdíl mezi long-tail a short-tail klíčovými slovy?

V rámci optimalizace je podstatné rozlišivat mezi long-tail KW a short-tail KW.

Short-tail KW je typicky obecný, krátký výraz do 2 slov (např. boty či sportovní boty). Mívá vysoký objem vyhledávání a je také vysoce konkurenční. Jeho hlavní nevýhodou je nižší relevance vůči záměru uživatele, což znamená, že mnoho návštěvníků přivedených na short-tail KW stránku opouští, neboť neodpovídá tomu, co hledali.

Long-tail KW je oproti tomu delší a konkrétnější fráze (např. pánské běžecké boty na trail). Mívá nižší objemy vyhledávání, ale mnohem vyšší relevanci vůči tomu, co hledající opravdu chce => a tím pádem i mnohem větší potenciál konverze.

Soustředit na short-tail KW je vhodné při zvyšování obecného povědomí o značce. Long-tail KW pak slouží maximalizaci konverze návštěvníků v zákazníky.

Google Trends

Čím identifikovat klíčová slova?

Identifikaci KW, jejich synonym, variant i slov latentně sémantických blízkých nabízí všechny placené SEO typu SEMrush aj. Pokud nepatříte mezi jejich abonenty, pak můžete zkusit:

Synonyma klíčového slova

  • keyword
  • hledaná fráze
  • volaná fráze
  • hledaný výraz
  • požadované slovní spojení
  • dotaz

Co najdete v textu?