Odkazový atribut nofollow
v očích Googlu rozšíří sponsored
(pro reklamy, affiliate, výměnu linků) a ugd
alias User Generated Content pro obsah, který na stránkách vytvářejí uživatelé daných stránek – typicky jsou to komentáře.

NOFOLLOW bude Google (i nadále) považovat pouze za tip, nikoliv za příkaz. Tak víceméně činí již dnes, nicméně od 1/3/20 bychom se mohli dočkat v posunech v hodnocení takovýchto příchozích linků.
Aktualizace
Přístup Google k odchozím linkům už dostal podobu i české varianty nápovědy – viz Informování Googlu o typu odchozích odkazů.
Výhodou nastudování zdroje jsou odkazy směřující k detailnímu popisu toho, jak Google k jednotlivým typům linků přistupuje.
Zdroje
- Webmaster Central Blog
- Nápověda Search Console
- Image by Gerd Altmann from Pixabay
SEO specialista a copywriter Daniel Beránek: expert na výkonově orientované SEO, Local Business SEO, datový a technický copywriting a budování brandu.
Odbornost:
- komunikace a psychologie: Mgr. psychologie, Mgr. žurnalistiky a komunikačních studií, novinářská praxe
- SEO, weby, síťařina: vlastní praxe od 2013, každodenní práce s WP aj. CMS, webdesign, technická optimalizace vč. výběru webserverů, úprav .htaccess, výběru hostingu a CDN aj.
- IT security: několik let přispívání pro SOOM.cz: portálu o IT security a hackingu + zaměření i na IT security v další novinářské praxi
- e-commerce: příprava měsíčníku Novinky e-commerce pro eshop developera Shopsys, vlastní copywriting a SEO pro eshopy
- retail: vybudování, provoz, osobní prodej a všechny ostatní aktivity v rámci maloobchodních prodejen pro bratra, vlastní retail: opakovaná účast na vánočních trzích – viz. Vánoční trhy: marže a umění prodat tisíckrát jinak