Letem online světem
Český košík roku 2014 zná své vítěze
Vítězové Českého košíku za rok 2014
- Datart.cz za nejpřehlednější nákupní košík;
- FashionDays.cz za nejlepší zákaznickou podporu a
- absolutním vítězem se stal nákupní klub BigBrands.cz.
Ze statistik, na kterých se dá stavět konkurenční výhoda, vybíráme:
- 75 % e-shopů nemá mobilní verzi;
- 43 % automaticky vnucuje newsletter;
- 10 % vůbec neodpoví na dotaz;
- nejpomalejší nákup trvá 5 minut, nejrychlejší pouhých 40 sekund.
Co zákazníkům nejvíc vadí?
- Skryté poplatky;
- nutnost vyplňovat osobní údaje, aby zjistili cenu dopravy;
- smazání vyplněných údajů při kroku zpět a
- nevědomost toho, co bude následovat po stisku nejasně popsaného tlačítka.
Zboží.cz je boží
aneb redesign
Heslem nového Zboží.cz je Zboží je boží. Designově následuje ostatní služby Seznamu. Hledajícího přivítají čtyři velké dlaždice. Stranu konkrétního výrobku inspirovala koncepce web jedné strany, tedy nekonečné rolování dolů provázené plovoucím menu. Krom toho nabídne:
- Denní nabídky – tj. nejžádanější produkty;
- kategorie související s hledaným produktem;
- přidání do oblíbených, porovnání a sdílení.
Česká republika je rájem eshopů s nejrůznějším sortimentem. Zákazník se tak může v této záplavě nabídek jednoduše ztratit. Tomu jsme chtěli na Zboží.cz zamezit a nabídnout lidem všechny informace o zboží na jednom místě a v novém jednoduchém designu,
říká Milan Šmíd, manažer Zboží.cz.
APEK mapoval trendy online nakupování
Každoroční průzkum Asociace pro elektronickou komerci dle ředitele Jana Vetyšky ukazuje, že e-nakupování je už pro Čechy běžnou záležitostí. V internetových obchodech už většina zákazníků nakupuje pravidelně.
V online nákupech začínají převažovat ženy. Nejčastějším zákazníkem e-shopu je žena mezi 25 a 34 roky z města nad 100 000 obyvatel. Nejméně nákupů uskuteční Češi nad 55 let.
Polovina největších maloobchodníků neprovozuje e-shop
I když je eshopping oblastí byznysu rozvinutou, stále je zde prostor pro nastartování nových podnikatelských aktivit. Podle studie společnosti Acomware dokonce ani polovina největších retailových firem neprodává online.
Obory s největším potenciálem k prosazení se jsou potraviny, oděvy, kutilství a zahrada.
Tomáš Čupr spustil Rohlik.cz
Tomáš Čupr už několik měsíců neřídí a nevlastní DameJidlo.cz. Společně se skupinami Miton a Enern se vrhl na další, nelehký byznys – rozvoz potravin Rohlik.cz. Dle všeho se tahle silná trojka nebojí marží, logistiky, krátkých lhůt spotřeby, ani konkurence a chce zákazníkům nabízet na 8 tisíc položek potravin, potřeb pro domácnost a pro mazlíčky.
Logistiku zajišťuje systém původně určený pro DameJidlo.cz. Aktuálně Rohlik.cz zaváží Prahu, pokrytí dalších měst se chystá. O tom, že je branže rozvozu jídla zajímavá, svědčí i připravovaný projekt Nataliri.cz zakladatele AAA Poptávky Pavla Matouška.
Mironet zavádí opožděné platby
Jako první z velkých eshopů zavádí opožděné platby Mironet. Apeluje na touhu po bezpečí a nabízí svým zákazníkům postoj Zaplatím, až to doma uvidím.
Zákazníky a objednávky dle velikosti segmentuje po třech kategoriích. Za službu účtuje poplatek za vyřízení 39 korun. Funkcionalitu zprostředkovává a rizikovost objednávajících vyhodnocuje společnost Twisto.
Apple Pay: útok na špici ze zadních pozic
Apple na konferenci Keynote představil Apple Pay: kombinaci mobilních, webových a bezkontaktních plateb. Koncepce Apple Pay je prostá:
- přidáte platební kartu do iTunes či pomocí foťáku do aplikace PassBook;
- mobilem zaplatíte online či v kamenném obchodě;
- transakci autorizujete snímačem prstů Touch ID.
iProdukty sice zužitkují technologii bezkontaktní platby mezi posledními, marketingový gigant Apple má však potenciál změnit podobu celého platebního trhu. Společnost navíc slibuje, že nebude poplatky účtovat obchodníkům či zákazníkům, ale bankám.
AMSP ČR apeluje na úřady, aby využívaly datové schránky
Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR upozorňuje ministra Jiřího Dienstbiera na fakt, že státní úřady často s podnikateli komunikují papírově, i když tito podnikatelé mají povinně zřízenou datovou schránku.
Podnikatelé automaticky předpokládají, že úřady budou komunikovat cestou, kterou samy vyžadují, a často si ani nestíhají vyzvednout doporučené dopisy. V důsledku toho pak čelí exekucím a obstrukcím ze strany úřadů. AMSP ČR proto podala Dienstbierovi návrh, aby státní orgán alespoň uvědomil podnikatele elektronicky, pokud ho už obesílá i písemně.