Jak slizký vřed a kvičivá vyrážka pomáhají humoru výkladologové a hyper-korektňáci. Do role těch horších se pasují pásci z Facebooku. Chtějí napříště označovat články, které jsou satirické, tagem [Satira]. [Bezzesrandy].
Pro Instaluj.cz SEO specialista a copywriter Daniel Beránek:
Facebook proti srandě
Facebook nasadil novou funkci. Označení [Satira] ponesou články, které jsou míněny nevážně. Záměrem Facebooku je předejít mystifikaci svých uživatelů. Většina inteligentních uživatelů tak bude nejspíš připravena o zážitek z pochopení humoru. [Opravdu]
Facebook následuje výrobce mikrovlnek pro americké zákazníky. Nevysvětluje sice explicitně svým uživatelům, že se v mikrovlnkách nemají sušit domácí mazlíčci, ale případně chybějící funkce kognitivních obvodů chce alternovat nápisem [Satira] tam, kde se odkazuje na nevážně smyšlený článek.
Tímto anti-humorným defektem jsou zatím mrzačeny mj. odkazy na satirický portál The Onion, který se věnuje různým formám mystifikace a černého humoru – např. titulek Tipy jak být mladým, neozbrojeným černochem (po incidentu ve Fergusonu) je pro méně chápavé nyní dovybaven tagem [Satire].
Zástupce Facebooku to pro ArsTechnicu komentoval:
Zkušebně testujeme otagovaní linků v newsfeedu tagem [Satire], pokud vedou na satirické články. Činíme tak na podnět některých uživatelů, kteří chtěli jasněji rozlišit satirické materiály od realistických.Na otázky typu, které další odkazy a jak dlouho se Facebook snaží odsrandizovat, se ArsTechnica odpovědí nedočkala.
Zdroje
- ArsTechnica