Marketing: social, content, off-line i off-box
SEO specialista a copywriter Daniel Beránek
Obsahové a navázané strategie
Klíčem k prodeji je pochopení zákazníka a způsob, jakým nakupuje. Na internetu dlouhodobě selhávají taktiky klasického prodeje, pouliční triky, přístupy typu vnucení se zákazníkovi. Internetový zákazník je jiný a kdo to nechápe, skončí. Tak prostá věc, jako je prodej produktu, se mění ve:
- schopnost porozumění problémů zákazníka
- dovednosti vytváření obsahu,
- který dokáže s danými problémy rezonovat,
- pojmenovávat různé způsoby řešení,
- umně akcentovat cestu řešení vlastním produktem
- sekvenci činností přivedení návštěvníka – konverzi v možný kontakt – jeho vypiplání v potenciálního zákazníka – uzavření obchodu – a optimálně vypěstování si dlouhodobého vztahu s daným jedincem a jeho proměna v dlouhodobého zákazníka či dobrovolného promotéra produktu (anglicky a schématicky: attract -> convert (leads) -> nurture (prospects) -> close (customers) -> delight promoters)
- schopnost identifikace cílů, prostředků a kanálů
- měření a optimalizaci
Získejte komplexní a strategický přístup
Jistě – můžete si prostě koupit text, objednat optimalizaci webu. Ovšem házíte šutrem do tmy. A pokud cíl není dost blízko a Vy nemáte aspoň trochu šajn, kde leží, minete.
Proto je třeba s obsahem pracovat strategicky. Znát zákazníka. Umět ho natipovat i natypovat. Umět mu v pravou chvíli podstrčit ten pravý obsah. A získat ho.
V tomto boji není místo, které by mohlo zůstat opomenuto. A každý nedostatek koncepce se rovná ztrátě zákazníka ve prospěch konkurence.