Letem online světem
- Alzu v akci Bez Heureky následuje jen 23 e-shopů – Heureka se nařčením ze závislosti na dalších aktivitách Rockaway brání i pomocí auditu od PricewaterhouseCoopers
- Platební platforma Android Pay rozšiřuje pokrytí o Austrálii
- Zboží.cz podporuje od 1. 8. 2016 pouze novou podobu XML feedu – otestovat ten svůj můžete v online validátoru
- Eshopy obchází falešný email od ČOI
- Rockaway sjednotí své e-shopy do skupiny Mall Group a chce cílit trh celé Evropy
- Normální e-shop IKEI přijde nejdříve za dva roky
- Facebook testuje nákup a platbu prostřednictvím profilu firem
- Chytrý pivovar obslouží i jediný člověk
- Nástroj Compressify sníží velikost videa až o 60 %
- Developer e-shopů Shoptet očekává růst obratu o 82 %
- Komunitní spolujízdu a přepravu nákladu kombinuje nová služba Zavezu.cz
- Vstup na Alibaba.com bude jen pro velké hráče
- Facebook zacílí reklamy na uživatele, kteří budou nabízené aplikace skutečně používat
- Stát nebude nadále danit důchody penzistům s vysokými příjmy
- Facebook denně navštěvuje 60 % jedinců věkové kategorie 12 – 29 let
- Stanování zažívá boom – prodej stanů roste dvouciferným tempem
- Obchodní podmínky nejsou pro e-shop úplně povinné, má to ale své ale…
Mobilní návštěvnost koriguje vliv okurkové sezóny
I když okurková sezóna nepostihuje e-commerci tak silně jako jiná odvětví, přesto se i zde projevuje průměrně 9% poklesem ve srovnání s běžným měsícem – mnozí jsou na tom i hůř. Dobrou zprávou je, že vliv okurkové sezóny postupně snižuje nárůst nákupů z mobilních zařízení.
Častější používání mobilních zařízení při on-line nákupech do jisté míry napomáhá e-shopperům, protože lidé mohou nakupovat, i když jsou na horách, u vody nebo v parku. Pro podporu prodeje je nutné o prázdninách přizpůsobit způsoby komunikace se zákazníky,
komentuje výsledky průzkumu Shoptet Miroslav Uďan, CEO společnosti.
Největší lákadla mobilní návštěvnosti
- responzivní web,
- rychlá komunikace využívající sociální sítě,
- aktuální obsah a
- nabídka přizpůsobená konkrétnímu období.
Češi preferují eshopy české
85 % peněz českých online zákazníků proudí do českých e-shopů. Jen 15 % jejich nákupů směřuje za hranice České republiky. To dokládá analýza provedená výzkumnou agenturou GfK pro platební společnost PayPal. Třetina (34 %) má při online nákupech obavy, pokud se prodejce nachází v zahraničí. Obecně tam lidé nakupují pouze ve velkých, známých a spolehlivých obchodech,
upřesňuje Matt Komorowski, regionální šéf PayPalu.
Nejoblíbenější jsou e-shopy čínské, v nichž Češi nakupují především kvůli ceně (v 76 % případů). Následují e-shopy německé, americké a britské, které lákají Čechy dostupností zboží, které ve vlasti nenajdou. Sortimentu dováženého zboží dominuje elektronika a oblečení.
Dobírka má být vyňata z EET – platba kartou nikoli
Mnohý e-shoper předejde další zbytečné administrativě. Pokud mu přepravce nepředává hotovost, nebude se muset evidovat a plnit nároky EET. Jediné, co k vyhnutí se EET potřebuje, je elektronický převod zákazníkových peněz od přepravce. Úlevu pro e-shopy se na ministerstvu financí podařilo vyjednat ASMP ČR.
Snad to nebude ani úleva jediná, jednání totiž dle slov předsedy ASMP ČR Karla Havlíčka pokračují: Současně jsme se dohodli, že se nemusí jednat o poslední úpravy a v nejbližších dnech opětovně sedneme k jednacímu stolu. Cílem bude vyjít vstříc nejmenším podnikatelům, variant jak to udělat máme připraveno více.
Co bohužel zatím v rámci EET zůstává, jsou platby kartou. Finanční správa to komentuje: Ačkoliv platby kartou zanechávají ‚elektronickou stopu‘, cílem e-tržeb je evidence většiny plateb v maloobchodě za zboží a služby. Platby kartou jsou druhou největší skupinou hned po platbách v hotovosti, není tedy možné je vyloučit. V takovém případě by data zasílaná finanční správě měla omezenou vypovídací hodnotu a nemohlo by dojít k naplnění slibu, že kontroly budou cílené a poctiví podnikatelé nebudou obtěžováni.
A co víc, netýká se to jen plateb prostřednictvím terminálu, ale i plateb zúčtovaných pomocí platebních bran. Navíc bude i v těchto případech potřeba předat zákazníkovi účtenku o platbě. Jediná okolnost, kterou nebude třeba evidovat, je platba přes bránu přímo z internetového bankovnictví.
Největší slabinou eshopů je komunikace…
….takový je názor 30 % dotázaných v průzkumu Shoptet. Jde především o rychlost a kvalitu odpovědí. Při komunikaci je také potřeba znát své zákazníky, což velmi často provozovatelé internetových obchodů neví,
specifikuje situaci Miroslav Uďan, šéf firmy Shoptet.
Další slabiny eshopů
- nemoderní webdesign (dle 22 % dotázaných),
- nekvalitní a amatérské fotografie (19 %),
- nelogická struktura webu (14 %) a
- nedodržování dodacích lhůt (7 %).
Ač se jmenované okolnosti mohou zdát mnohým eshopperům z hlediska vlastní činnosti marginální, jedná se na relativně vyspělém českém e-trhu o skutečnosti, které rozhodují o návratu zákazníka.
Finanční správa prý viní Levneelektro.cz z podvodů s DPH
Levneelektro.cz 22. června pozastavilo činnost. Důvodem bylo obestavení majetku společnosti Finanční správou ČR, čehož důvodem je obvinění společnosti z podvodů s DPH. Měla se jich dopustit prostřednictvím podvodného řetězce firem přeprodávajících si zboží. Konkrétně, dle policejního usnesení: Prostřednictvím různých společností pořizují zboží z Polské republiky, které je dále v účelově vytvořených obchodních řetězcích prodáváno se sníženým daňovým základem, aniž by byla odvedena příslušná daň.
Levneelektro.cz nařčení popírá, ale ani nezbavilo Finanční správu mlčenlivosti, k čemuž ho v rámci transparentnosti případu vyzývá Martin Janeček, generální ředitel finanční správy. Z policejních materiálů vyplývá, že vyšetřovatelé krouží i kolem Alzy.cz, která se pochybnostem o svých transakcích rovněž brání.
Tržby ZOOT vzrostly díky Facebooku o 90 %
Agentura Business Factory pomohla prodejci lifestylu ZOOT k pozoruhodným výsledkům. Díky celoroční kampani na Facebooku ZOOT zaznamenal:
- 47% zlepšení konverzního poměru;
- 40% nárůst transakcí;
- 64% navýšení návratnosti vůči investici a
- 90% zvýšení tržeb.
Business Factory dosáhla vysoké účinnosti reklamy kombinací dat z CRM ZOOT, Facebook Pixelu a Google Analytics.
Díky tomu mohla cíleně zaměřit nejziskovější klientelu a navíc každému zákazníkovi nabízet právě ty kategorie a produkty, které preferuje. Coby nástroje této kampani posloužily: platforma ROI Hunter, A/B testování reklamních setů, facebooková funkce Website Custom Audiences, implementace PSD šablony do obrázků produktu ve feedu a funkcionalita Dynamické reklamy (Dynamic Product Ads).