
Letem online světem
- Alzu v akci Bez Heureky následuje jen 23 e-shopů – Heureka se nařčením ze závislosti na dalších aktivitách Rockaway brání i pomocí auditu od PricewaterhouseCoopers
- Platební platforma Android Pay rozšiřuje pokrytí o Austrálii
- Zboží.cz podporuje od 1. 8. 2016 pouze novou podobu XML feedu – otestovat ten svůj můžete v online validátoru
- Eshopy obchází falešný email od ČOI
- Rockaway sjednotí své e-shopy do skupiny Mall Group a chce cílit trh celé Evropy
- Normální e-shop IKEI přijde nejdříve za dva roky
- Facebook testuje nákup a platbu prostřednictvím profilu firem
- Chytrý pivovar obslouží i jediný člověk
- Nástroj Compressify sníží velikost videa až o 60 %
- Developer e-shopů Shoptet očekává růst obratu o 82 %
- Komunitní spolujízdu a přepravu nákladu kombinuje nová služba Zavezu.cz
- Vstup na Alibaba.com bude jen pro velké hráče
- Facebook zacílí reklamy na uživatele, kteří budou nabízené aplikace skutečně používat
- Stát nebude nadále danit důchody penzistům s vysokými příjmy
- Facebook denně navštěvuje 60 % jedinců věkové kategorie 12 – 29 let
- Stanování zažívá boom – prodej stanů roste dvouciferným tempem
- Obchodní podmínky nejsou pro e-shop úplně povinné, má to ale své ale…
Mobilní návštěvnost koriguje vliv okurkové sezóny
I když okurková sezóna nepostihuje e-commerci tak silně jako jiná odvětví, přesto se i zde projevuje průměrně 9% poklesem ve srovnání s běžným měsícem – mnozí jsou na tom i hůř. Dobrou zprávou je, že vliv okurkové sezóny postupně snižuje nárůst nákupů z mobilních zařízení.
Častější používání mobilních zařízení při on-line nákupech do jisté míry napomáhá e-shopařům, protože lidé mohou nakupovat, i když jsou na horách, u vody nebo v parku. Pro podporu prodeje je nutné o prázdninách přizpůsobit způsoby komunikace se zákazníky,
komentuje výsledky průzkumu Shoptet Miroslav Uďan, CEO společnosti.
Největším lákadlem této návštěvnosti je responzivní web, rychlá komunikace využívající sociální sítě, aktuální obsah a nabídka přizpůsobená konkrétnímu období.
Češi preferují eshopy české
85 % peněz českých online zákazníků proudí do českých e-shopů. Jen 15 % jejich nákupů směřuje za hranice České republiky. To dokládá analýza provedená výzkumnou agenturou GfK pro platební společnost PayPal. Třetina (34 %) má při online nákupech obavy, pokud se prodejce nachází v zahraničí. Obecně tam lidé nakupují pouze ve velkých, známých a spolehlivých obchodech,
upřesňuje Matt Komorowski, regionální šéf PayPalu.
Nejoblíbenější jsou e-shopy čínské, v nichž Češi nakupují především kvůli ceně (v 76 % případů). Následují e-shopy německé, americké a britské, které lákají Čechy dostupností zboží, které ve vlasti nenajdou. Sortimentu dováženého zboží dominuje elektronika a oblečení.
Dobírka má být vyňata z EET – platba kartou nikoli
Mnohý e-shoper předejde další zbytečné administrativě. Pokud mu přepravce nepředává hotovost, nebude se muset evidovat a plnit nároky EET. Jediné, co k vyhnutí se EET potřebuje, je elektronický převod zákazníkových peněz od přepravce. Úlevu pro e-shopy se na ministerstvu financí podařilo vyjednat ASMP ČR.
Snad to nebude ani úleva jediná, jednání totiž dle slov předsedy ASMP ČR Karla Havlíčka pokračuji: „Současně jsme se dohodli, že se nemusí jednat o poslední úpravy a v nejbližších dnech opětovně sedneme k jednacímu stolu. Cílem bude vyjít vstříc nejmenším podnikatelům, variant jak to udělat máme připraveno více.“
Co bohužel zatím v rámci EET zůstává, jsou platby kartou. Finanční správa to komentuje: Ačkoliv platby kartou zanechávají ‚elektronickou stopu‘, cílem e-tržeb je evidence většiny plateb v maloobchodě za zboží a služby. Platby kartou jsou druhou největší skupinou hned po platbách v hotovosti, není tedy možné je vyloučit. V takovém případě by data zasílaná finanční správě měla omezenou vypovídací hodnotu a nemohlo by dojít k naplnění slibu, že kontroly budou cílené a poctiví podnikatelé nebudou obtěžováni.
A co víc, netýká se to jen plateb prostřednictvím terminálu, ale i plateb zúčtovaných pomocí platebních bran. Navíc bude i v těchto případech potřeba předat zákazníkovi účtenku o platbě. Jediná okolnost, kterou nebude třeba evidovat, je platba přes bránu přímo z internetového bankovnictví.
Největší slabinou eshopů je komunikace…
….takový je názor 30 % dotázaných průzkumu Shoptet. Jde především o rychlost a kvalitu odpovědí. Při komunikaci je také potřeba znát své zákazníky, což velmi často provozovatelé internetových obchodů neví,
specifikuje situaci Miroslav Uďan, šéf firmy Shoptet.
Dalšími slabinami jsou nemoderní webdesign (dle 22 % dotázaných), nekvalitní a amatérské fotografie (19 %), nelogická struktura webu (14 %) a nedodržování dodacích lhůt (7 %). Ač se jmenované okolnosti mohou zdát mnohým eshopperům z hlediska vlastní činnosti marginální, jedná se na relativně vyspělém českém e-trhu o skutečnosti, které rozhodují o návratu zákazníka.
Finanční správa prý viní Levneelektro.cz z podvodů s DPH
Levneelektro.cz 22. června pozastavilo činnost. Důvodem bylo obestavení majetku společnosti Finanční správou ČR, čehož důvodem je obvinění společnosti z podvodů s DPH. Měla se jich dopustit prostřednictvím podvodného řetězce firem přeprodávajících si zboží. Konkrétně, dle policejního usnesení: Prostřednictvím různých společností pořizují zboží z Polské republiky, které je dále v účelově vytvořených obchodních řetězcích prodáváno se sníženým daňovým základem, aniž by byla odvedena příslušná daň.
Levneelektro.cz nařčení popírá, ale ani nezbavilo Finanční správu mlčenlivosti, k čemuž ho v rámci transparentnosti případu vyzývá Martin Janeček, generální ředitel finanční správy. Z policejních materiálů vyplývá, že vyšetřovatelé krouží i kolem Alzy.cz, která se pochybnostem o svých transakcích rovněž brání.
Tržby ZOOT díky Facebooku vzrostly o 90 %
Agentura Business Factory pomohla prodejci lifestylu ZOOT k pozoruhodným výsledkům. Díky celoroční kampani na Facebooku ZOOT zaznamenal:
- 47% zlepšení konverzního poměru;
- 40% nárůst transakcí;
- 64% navýšení návratnosti vůči investici a
- 90% zvýšení tržeb.
Business Factory dosáhla vysoké účinnosti reklamy kombinací dat z CRM ZOOT, Facebook Pixelu a Google Analytics.
Díky tomu mohla cíleně zaměřit nejziskovější klientelu a navíc každému zákazníkovi nabízet právě ty kategorie a produkty, které preferuje. Coby nástroje této kampani posloužily: platforma ROI Hunter, A/B testování reklamních setů, facebooková funkce Website Custom Audiences, implementace PSD šablony do obrázků produktu ve feedu a funkcionalita Dynamické reklamy (Dynamic Product Ads).