Při prezentaci Smartsupp pro StartupClub v JIC se jeho zakladatelé podělili o nejnovější funkcionality. O ty, které již jsou implementovány, ty, které se testují a nakonec ty, které teprve přijdou… Zajímavé jsou všechny, neboť usnadňují identifikaci potenciálního zákazníka a komunikaci s ním.
BizHunter: trackování firemních zákazníků
Jestliže se zajímáte o firemní zákazníky, je pro Vás podstatné zjistit o nich co nejvíce informací. Pokud dokážete určit, čím se zabývají, kým jsou, kde sídlí a jaké jsou jejich organizační možnosti a požadavky, snadněji je oslovíte a dokážete jim lépe prodat svůj produkt. Právě proto přichází Smartsupp s funkcionalitou BizHunter.
BizHunter Vám umožní sledovat firemní návštěvníky na webu. Propojuje síťové záznamy s byznys informacemi a předkládá je v prostém výčtu:
Informace BizHunter podává:
- okamžitě: u aktuálního návštěvníka zobrazí černý medailonek s informacemi BizHunteru. Krom toho máme k dispozici informace o IP adrese návštěvníka, kolikrát již web navštívil, která internetová stránka ho k nám dovedla, jak dlouho je na našem webu a kterými jeho stránkami prošel – a také použitý prohlížeč, operační systém a geolokace;
- v denním přehledu: momentálně 1 x denně zasílá Smartsupp přehled firemních zákazníků za minulý den.
BizHunter je aktuálně v testovacím provozu, ale vzhledem k tomu, že o něj už projevili zájem největší zákazníci Smartsuppu (např. Alza, Škoda, Renocar), očekává se jeho brzké nasazení v ostrém provozu. Navíc se funkcionalita bude dále rozvíjet. Zvláště slibně vypadá propojení s Historií live chatu (tj. archív konverzací) a nasazení dataminingu na veškerá takto sebraná data.
Propojení Údajů o návštěvníkovi s údaji eshopu
Již nyní funguje propojení Údajů o návštěvníkovi s údaji eshopu. Druhá strana je jednak identifikována coby návštěvník (IP adresa, geolokace, prohlížeč, operační systém, průchod webem) – jednak informacemi, které máme o daném zákazníkovi v databázi eshopu.
Díky tomuto propojení mnohem snadněji:
- odhadneme, po čem náš zákazník pátrá;
- spojíme si nákupní historii např. s aktuální sekvencí průchodu naším eshopem a
- pobídneme svého zákazníka ke koupi (cílenou nabídkou, vhodně zvolenou slevou, cross-sellingem, up-sellingem).
A také naopak budeme moci konverzační Historii propojit s identifikátory zákazníka a případně exportovat pro další zpracování v interních CRM systémech.
Screen Recording/Live Tracking
Při prezentaci Smartsupp jsme se také podívali do brzké budoucnosti. Nikoliv ovšem teoreticky o tom, co by jednou mohlo být – spíše kluci představili další funkcionalitu, kterou chtějí do live chatu začlenit. Vladimír Šandera ji říkal Screen Recording, Petr Jánošík používal označení Live Streaming. Bez ohledu na jméno Vám tato funkcionalita zobrazí, na co se právě zákazník dívá a kterou část obrazovky šimrá kurzorem.
Díky Screen Recording
- snadněji identifikujete místa webu, na nichž se návštěvník ztrácí;
- zaznamenáte prodlevy zákazníka u určitých produktů a odhadnete, která část nabídky mu vrtá hlavou;
- optimalizujete nákupní košík (protože zjistíte, kde dochází k jeho opuštění bez nákupu).
Navíc stále máte k dispozici live chat. Okamžitě klienta oslovíte dle toho, co sami vidíte a umožníte hladký průběh, ať už nákupu, objednávky, nebo průchodu webem.