Google po 16 letech redesignoval hlavní logotyp, rovnou se pustil ido vytvoření fontu Product Sans pro přepsání všech služeb a upravil grafiku doprovodných prvků…
Pro Instaluj.cz SEO specialista a copywriter Daniel Beránek:
Google redesignoval logo, nejvýrazněji za 16 let
Sotva měsíc starou restrukturalizaci firmy Google následuje zásadní změna jeho loga a adekvátní proměny grafických prvků napříč službami. Ta odráží nejen trend Material designu, ale také přizpůsobení logotypu zobrazování na mnoha různých zařízeních.
Změna loga odráží celkový posun vnímání Googlu od prosté bílé stránky vyhledávače k poskytovateli mnoha různých služeb využívaných na rozličných zařízeních. Alex Cook, Jonathan Jarvis a Jonathan Lee z designového týmu Googlu k tomu říkají:
Od svých počátků byl Google.com až nepředstavitelně jednoduchý: svérázné logo provedené v několika barvičkách trůnící nad zadávacím řádkem a na pozadí bílá strana. Ale jak jde vývoj technologií kupředu, měnila se strana sama – stejně tak požadavky na ní se staly různorodější. Objevila se nová zařízení, nové způsoby interakce a komunikace přinášené nositelnou technikou, hlasovým zadáváním a chytrizací techniky kolem nás.
Uživatelé sice interagují s Googlem na nejrůznějších platformách, ovšem naše značka by stále měla vyjadřovat onu jednoduchost a z ní plynoucí přátelskost očekávanou od původní domovské stránky. A přitom plně využít možností skýtaných každým novým zařízením.
Nové pojetí grafiky vzniklo spoluprací nejrůznějších oddělení celé firmy včetně designerů z Creative Labs a týmu Material designu. Ty chtěly docílit:
- škálovatelnosti – možnosti zprostředkování loga i na malých displejích;
- dynamiky, neustále reagující na vstupy uživatele;
- konzistence, provázející uživatele všemi službami Googlu a
- ekvilibristiky vycházející z dosud vnímaných hodnot přinášených firmou.
Aby mohli znovu nadesignovat různé prvky Google služeb, museli nejprve zachytit jejich esenci. Tu identifikovali ve čtyřech barvách na čistě bílém pozadí. Pak už stačilo jen pár stovek hodin práce ve střižně, aby se začaly rýsovat podoby příštích prvků: logotypu Google, tzv. teček a googlovského velkého G.
Logotyp Google
Logotyp Google by vždy vyveden relativně jednoduše, vesele a vstřícně. Tyto kvality měly zůstat zachovány, případně znásobeny. Proto si nový logotyp zachovává vícebarevné pojetí a zvednutý zobáček malého e na konci, avšak původní patkový font byl nahrazen mnohem jednodušším a geometricky čistším fontem bezpatkovým.
Při testování finální podoby loga jsme vyčerpali všechny velikosti a provedení, abychom dosáhli maximální čitelnosti na všemožných zařízeních při různém užití. Pro správné použití jak na digitální tak v tištěné podobě jsme vypracovali standardy pokrývající všechny aspekty loga,dodávají designéři Googlu.Tančící tečky
Tančící tečky představují dynamický prvek, interagující s uživatelem, umožňující reprezentovat různé probíhající procesy – vč. poslouchání hudby, hledání/zpracovávání otázky, odpovídání systému, potvrzení, nepochopení aj.
Velké G Googlu
Googlovské géčko má jasné poslaní: být kompaktní verzí logotypu Googlu, které může nahradit všude tam, kde by se tento v celé své velikosti nevešel. Už nyní ho můžete spatřit třeba coby favicon stránek vyhledávače Google. Proporce jeho barev přitom reprezentují jejich zastoupení v logu hlavním.
Nové logo je oproti původnímu mnohem menší (305 bytů vs. 14 000 bytů), díky tomu se snadněji a beze změn zobrazuje i na pomalejších připojeních. A navíc k němu Googlu dovyvinul celý font zvaný Product Sans, aby mohl adekvátním fontem popsat veškeré své služby. Původně nová loga i nový font ovšem mohli mít i mnoho jiných podob…
Zdroje
- Google Design