Svátek matek se v ČR slaví 2. květnovou neděli. Dle výzkumu společnosti PriceGabber 60 % dárků bude koupeno online. Jak správně formulovat a využít poselství tohoto svátku na platformě eshopu?
Jako u jiných dárkových svátků se tendence k nákupu dárku aktivizuje cca 2 měsíce předem a kulminuje 14 dní až týden před svátkem. Nemusíte zrovna prodávat květiny a bonboniéry, abyste profitovali – jde spíš o to, jak zkřížíte své prodejní argumenty právě s tímto svátkem.
Přitáhněte pozornost
Sdílejte na Facebooku to, co zaujme a bude se sdílet dál (samozřejmě ve spojitosti s produktem), nabídněte stálým zákazníkům Slevový kupón ke dni matek (klidně i na hřebíčky a šroubky – slevu Češi ocení v jakékoliv souvislosti), využijte blog, přizpůsobte design e-shopu a hlavně – adekvátní produkty vytáhněte do popředí.
Prioritně selektujte nabídku
Pokud svou úvodní stránku nezabíjíte nějakým Vítáme Vás, ale naopak jí využíváte k prezentaci prodejních hitů, akční nabídky a aktuálního zboží, využijte ji. Vytáhněte z nabídky vše, co souvisí se Svátkem matek. Pokud váš produkt přímo nesouvisí s daným svátkem, jděte na to oklikou a nebojte se vyprávět příběh o synovi, jeho lásce k mamince a posečeném trávníku.
Nabídněte řešení
Dárek není jen předmět, který někomu dáte. Dárek je připomínka, touha potěšit a ne nadarmo se mu říká i pozornost. Největším dárkem je totiž to, že někomu věnujete pozornost a myslíte na něj. Vaši zákazníci nemusí kupovat kytku, nebo hnětač – mohou svým maminkám vymalovat, obstarat rehabilitaci otravného zranění či strávit s nimi společnou hodinku při kulinářském školení.
Vyhodnocujte a replikujte to, co funguje
Proces a výsledky reflektujte, abyste mohli zopakovat úspěšné fígle. A raději zvolte postup, který je vám vlastní – než byste se měli nechat odradit blouděním v Google Analytics, raději si prostě napište, co šlo nejvíc.
Samozřejmě žádný tip neudělá práci za vás. Vždy musíte zvážit, kdo jsou vaši zákazníci, jaké jsou prodejní argumenty vašeho produktu, jak ho spojit s konkrétním svátkem a prodat co nejvíce.