Local Business SEO a lokální SEO

local business seo

Local Business SEO není jen pro lokální podniky. Já na něm třískám víc než hospoda pode mnou. A to je přitom skutečný lokální byznys.

SEO specialista a copywriter Daniel Beránek

Pro většinu odborníků je lokální SEO jen o firemním profilu na Googlu a zápisu v mapách. Ale já to chápu úplně jinak: Local Business SEO (LBS) využívám coby strategický nástroj. Nejenže dokáže excelentně posílit celkové SEO, ale dokonce je možné na něm celé SEO vystavět. SEO nikdy nechápu jako cosi týkající se jednoho webu na jedné doméně

A právě tady se dostáváme k jádru strategie, která odlišuje pouhé „lokální SEO“ od skutečně strategického Local Business SEO. Nejde o to být vidět ve svém městě: je třeba využít každý lokální signál jako palivo pro budování celkové autority brandu. A v tom je ohromný, velmi často přehlížený potenciál: zatímco běžný lokální podnik (jako třeba ta hospoda pode mnou) získá díky svému LBS primárně zákazníky z okolí, strategicky řízená firma tím buduje mnohem cennější digitální aktiva, která se dlouhodobě podílí na celonárodní i globální viditelnosti.

A díky tomuto přístupu dokáží brokeři z Bratislavy získávat české zákazníky a vývojáři z Varšavy budovat viditelnost svého brandu v celé ČR. Právě proto mohou “třískat” víc než ryze lokální podniky, které vnímají lokální SEO jako prostý součet na region zaměřených aktivit. Nejde o žádný trik – to jen promyšlená strategie promění jednu ze SEO taktik ve zbraň s globálním zásahem.

Lokální SEO

Lokální SEO je fakticky širší označení aktivit spojujících firmu, značku a produkt s lokalitou. U každého zboží, u každé služby se dá zapojit lokální aspekt. Každý web lze spojit s regionem – a posílit:

  1. všeobecné SEO
  2. akvizici zákazníků nejen z cílené oblasti.

Local Business SEO je pak využití specifických prostředků k naplnění cílů lokálního SEO.

Local Business SEO

Local Business SEO umí využít potenciál všech vnějších zápisů, které spojují firmu s lokalitou. A nejen to.

Local Business SEO lze fakticky využít k mnoha dalším věcem:)

Chcete vidět Local Business SEO v akci? Jak dokáže dominovat 1. straně SERP? V rámci hodně zjednodušeného příkladu zkuste brandový dotaz SEO specialista a copywriter Daniel Beránek v jakémkoliv vyhledávači.

SEO specialista a copywriter Daniel Beránek

Využití Local Business SEO

  1. možnost obsazení první strany výsledků vyhledávání (SERP)
  2. možnost upozadění konkurence
  3. možnost expanze lokálního brandu do globálního kyberprostoru
Google Mapy - Local Business SEO
Local Business SEO (Zdroj: Google Maps)

Výhody Local Business SEO vůči obecnému SEO

  • nabízí příležitost pokrýt místa mimo organické výsledky – typicky nad nimi, vedle nich či zvýrazněné grafikou:
    • firemní zápisy (Google Business Profile, Firmy.cz)
    • výsledky firmy v mapách
    • obrázky
    • a další – kupř. Google generuje nad organickými i nad mapami sekci Najít výsledky na webu, která nabízí výsledky ze sociálních sítí (Facebook), z firemních katalogů (Firmy.cz), z mapových výsledků mimo Google Mapy (Mapy.cz) a z dalších webů
  • krom toho mohou zaskórovat coby klasické výsledky vyhledávání
  • vytěsňují výsledky konkurence
  • posilují vnímání firmy coby významové entity v rámci toho, jakým způsobem pracuje s významem a výsledky Google

Od lokálního úspěchu ke globální viditelnosti

Local Business SEO skýtá nástroje, jak obsadit klíčové pozice v mapách a firemních zápisech – často nad samotnými organickými výsledky. Skutečně drtivých a dlouhodobých výsledků však dosáhnete až ve chvíli, kdy síly LBS zasadíte do širšího rámce: technicky precizním webem, všemi signály E-E-A-T, kvalitním obsahem – a především podřídíte globální SEO strategii. Vše spadá do nabídky mých SEO služeb.


Zdroje

Co najdete v textu?