Google evidentně trpí averzí vůči regulaci své práce s daty uživatelů – a ani není jisté, jak moc vážně bere evropské normy.
Pro SOOM.cz Daniel Beránek:
Google se jen nerad přizpůsobuje regulátorům soukromých dat
Google nesplnil tříměsíční deadline Evropské direktivy ochrany dat. Evropské úřady v čele s francouzskou CNIL s ním teď proto zahajují správní řízení.
CNIL (Národní komise pro informatiku a svobodu) se nelíbí, že Google nadále shromažďuje data uživatelů ze svých 60 služeb a využívá je k cílení reklamy, aniž by dotyčným uživatelům poskytl možnost odmítnout sloučení sebraných dat. Google na tříměsíční připomínky odpověděl poslední den – slovy mluvčího Ala Verneyho:
Naše politika ohledně soukromí respektuje evropské právo a umožňuje nám vytvářet jednodušší a efektivnější služby. Byli jsme celou dobu v kontaktu s CNIL a nadále budeme.Krom Francie ovšem Google narazil i v dalších státech, konkrétně v Německu, Velké Británii, Itálii, Španělsku a Holandsku. Všude jsou s ním zahájena řízení ve smyslu nedodržení direktivy na ochranu dat. Ve Francii mu hrozí pokuta do výše 300.000 €, v ostatních státech její ekvivalenty. Je ovšem otázka, co hrozba takové pokuty znamená pro společnost s 50mld. tržbami $.
Příště by v obdobných případech již měly evropské státy postupovat jednotně prostřednictvím chystaných evropských norem týkajících se soukromí.
Zdroje
SEO specialista a copywriter Daniel Beránek: expert na výkonově orientované SEO, Local Business SEO, datový a technický copywriting a budování brandu.
Odbornost:
- komunikace a psychologie: Mgr. psychologie, Mgr. žurnalistiky a komunikačních studií, novinářská praxe
- SEO, weby, síťařina: vlastní praxe od 2013, každodenní práce s WP aj. CMS, webdesign, technická optimalizace vč. výběru webserverů, úprav .htaccess, výběru hostingu a CDN aj.
- IT security: několik let přispívání pro SOOM.cz: portálu o IT security a hackingu + zaměření i na IT security v další novinářské praxi
- e-commerce: příprava měsíčníku Novinky e-commerce pro eshop developera Shopsys, vlastní copywriting a SEO pro eshopy
- retail: vybudování, provoz, osobní prodej a všechny ostatní aktivity v rámci maloobchodních prodejen pro bratra, vlastní retail: opakovaná účast na vánočních trzích – viz. Vánoční trhy: marže a umění prodat tisíckrát jinak