Google Hummingbird – kolibřík zvířeny Googlu

Zabýváte se SEO a online marketingem? Nemůžete spát? Není divu – přilétá kolibřík, jenž citelně rozvíří výsledky Google SERP.

Google G logo

Pro SOOM.cz SEO specialista a copywriter Daniel Beránek:

I kolibřík dokáže nahnat strach, zvlášť když je to Google Hummingbird

USA, CA – Inženýři světového supervyhledávače oznámili zásadní změnu v algoritmu vyhledávání. Je součástí posledního update zvaného Hummingbird, jenž byl potichu zaveden v posledním měsíci. Dle viceprezidenta Amit Singhala by mělo jít o stejný zlom ve způsobu poskytování odpovědí, jaký před třemi lety přinesl Caffeine.

Změna by měla ovlivnit až 90 % všech odpovědí. Oproti minulým updatům zaměřeným proti placenému ovlivňování výsledků, by se měl Hummingbird soustředit na koncept dotazu (jeho kontext, souvislosti a smysl) více než na samotná klíčová slova.

Krom kolibříka samotného Google pokračuje v ucelování informací na vlastních stranách v podobě Knowledge Graph a Google Now. U těch by se měl rozšířit záběr zpracovávaných informací, počet jazykových mutací i nabídka další práce s extrahovanými informacemi. Hledání by nyní mělo být schopno poskytnout nejen odpovědi, ale i srovnání hledaných alternativ.

Celkově změna vypadá jako ušitá na míru heslu Nenuťte uživatele přemýšlet. Singhal, viceprezident Googlu pro vyhledávání poznamenává: Změna je reakci na stále běžnější zadávání dlouhých dotazových frází. Lidé pomalu odvykají fragmentaci dotazu na slova odpovídající tématu dotazu. Toto zvýšení komfortu (a snížení kognitivní náročnosti) na straně běžných uživatelů bude nejspíš vykoupeno nejednou bezesnou nocí online marketérů a SEO specialistů.

Zdroje

  • ABCNews.com