Zkratka FB@Work bude napříště spojována s novou sítí profesionálních kontaktů. Co vede Facebook k expanzi na toto území?
Pro Instaluj.cz SEO specialista a copywriter Daniel Beránek:
Facebook at Work: expanze na teritorium sítí profesionálních kontaktů
Facebook se chce zbavit pověsti sociální sítě komplikující profesionální vztahy a kvalifikování se na nové pracovní pozice. Facebook at Work by již napříště neměl označovat profacebookování celé pracovní doby, nýbrž striktní oddělení soukromé a veřejné reprezentace jedincovy.
Facebook at Work by měl být novým portálem provozovaným společností Facebook. Svým zaměřením se dostane do přímého konkurenčního střetu s dosavadními velikány typu LinkedIn, Google a Xing. Nová síť bude sloužit k vytváření profesionální vztahů, grupování zájmových skupin a odborné spolupráci. Nejspíš bude zahrnovat i nástroje pro pracovní kooperaci a patrně bude takto přímo konkurovat cloudům Google Drive a OneDrive.
Nový web naváže na uživatelskou zkušenost současných návštěvníků Facebooku a poskytne jim téměř totožné prostředí. Jeho největší předností oproti současnému Facebooku má být striktní oddělení profesionální prezentace od privátních komunikací a fotek. To je výhoda nejen pro přímého uživatele, ale i pro společnosti, které by měly tuto síť používat. Zaručí tak, že zaměstnanec nebude svůj pracovní čas věnovat soukromým činnostem.
Je teď na Facebooku, aby přesvědčil nejen jednotlivce, ale i velké společnosti, že jeho používání bude zabezpečené tak, aby neohrozilo obchodní a jiná tajemství. Neočekává se, že by Facebook novou síť zpoplatnil – alespoň ne ze začátku, proto zůstává otázkou, jak se mu podaří spojit byznys model postavený na prodeji reklamy s poskytováním zabezpečeného a ničím nerušeného prostoru pro obchodní komunikaci a spolupráci.
Facebook pracuje na Facebook at Work od minulého roku, nyní je nová síť testována ve spolupráci se zainteresovanými společnostmi. Matka s miliardou uživatelů by tak mohla pořádně ukousnout z perspektivního trhu, na němž je doposud největším hráčem LinkedIn s 300 milióny uživatelů (90 milióny aktivních uživatelů měsíčně).
Zdroje
- The Financial Times
- Cnet.com
SEO specialista a copywriter Daniel Beránek: expert na výkonově orientované SEO, Local Business SEO, datový a technický copywriting a budování brandu.
Odbornost:
- komunikace a psychologie: Mgr. psychologie, Mgr. žurnalistiky a komunikačních studií, novinářská praxe
- SEO, weby, síťařina: vlastní praxe od 2013, každodenní práce s WP aj. CMS, webdesign, technická optimalizace vč. výběru webserverů, úprav .htaccess, výběru hostingu a CDN aj.
- IT security: několik let přispívání pro SOOM.cz: portálu o IT security a hackingu + zaměření i na IT security v další novinářské praxi
- e-commerce: příprava měsíčníku Novinky e-commerce pro eshop developera Shopsys, vlastní copywriting a SEO pro eshopy
- retail: vybudování, provoz, osobní prodej a všechny ostatní aktivity v rámci maloobchodních prodejen pro bratra, vlastní retail: opakovaná účast na vánočních trzích – viz. Vánoční trhy: marže a umění prodat tisíckrát jinak