DOOM IV: návrat běsů pekelných

DOOM IV si pro nás chystá nejen labyrinty zlovolné korporace UAC, ale i návrat starého, dobrého Pekla samého

Pro Instaluj.cz Daniel Beránek:

DOOM IV: démoni nikdy neumíraj´

Bethesda v rámci své prezentace na konferenci E3 v Los Angeles potěšila nejednoho nostalgika FPS žánru. DOOM se nejen vrací s dalšími porcemi hnijícího masa, krve, labyrintu a řežby, ale také věrnější prvním dvěma dílům. Různé inovace tak doplní stará, dobrá motorovka i dvouhlavňová brokovnice.

Jaro 2016 probudí noční můru v podobě čtvrtého pokračování zakladatele žánru FPS i hrůzostrašných her DOOM. Fandové legendy dlouho marně čekali na novinku, jejíž předchůdce vyšel v roce 2004. DOOM 3 byl technicistně dokonalý, přesto jeho atmosféře cosi chybělo. I proto čtverka navrací zpět typické prvky v podobě motorové pily, dvouhlavňové brokovnice i temných pohrobků vzdáleně připomínajících původní příšerky vyvedené v pastelových barvách.

Na druhou stranu se Bethesda nevzdala ani high-tech prostředí labyrintů zlovolné korporace Union Aerospace Corporation, provedení zbraní i démonů ve stylu třetího dílu. To vše pak vyšperkovávají početně přítomné masakry zblízka, půlení démonů motorovkou a možnost vylepšovat zbraně. DOOM se zpět navrací v podobě zábavně brutální a náročné střílečce z pohledu první osoby. Neúnavní démoni, neskutečně destruktivní zbraně a zběsilý úprk misemi vytváří základ tohoto FPS – ať už vyhlazujete hordy démonů v hlubinách samotného Pekla v single-playeru, nebo se snažíte přechytračit přátele v módech multiplayeru, láká nás Bethesda.

Vývojáři chtějí komunitní tetelení kolem hry podpořit možností snadného vytváření vlastních misí pomocí nástroje SnapMap. Tento editor map umožňuje snadno kombinovat různé mapy, prvky jejich prostředí, nepřátele i zbraně přímo ve hře – a to bez komplikovaného rozhraní editace, jakýchkoliv pokročilých znalostí či dokonce trpělivosti:) Vytvořené mapy by měly jít sdílet i napříč herními platformami – v případě DOOM IV to tedy znamená mezi PC, PlayStation 4 a Xbox One.

Vývojaří při znovudobytí temných srdcí fanoušků DOOMu sázejí na kombinaci nostalgie, inovace, návratu multiplayeru, možnosti zbraňového upgradu, velmi snadného vytváření vlastních misí pomocí SnapMap a kampaní, v nichž se ani nikde neschováte, ani nenajdete chvíli klidu na regeneraci zdraví. Nakolik se jim nový DOOM skutečně povedl, již brzo uvidíme.

Zdroje