MT nábytek, který ještě na počátku roku avizoval provozní úspěch v podobě obratu vyššího miliardy korun, je v insolvenci. Právníci jeho vlastníka – Exiteria a. s. – vyhlásili řízení do úpadku nejen na tuto společnost, ale i na obslužnou společnost Exiteria Logistics a. s. Návrh insolvence upřesňuje: Navrhovatel se dostal do úpadku v důsledku toho, že se nepodařilo přizpůsobit řízení peněžních toků poměrně dynamickému nárůstu obchodních případů. Začátkem roku 2016 byl potom navrhovatel paralyzován nezvládnutým přechodem na nový informační systém… Kvůli nefunkčnosti IS nemohl po dobu téměř 2 měsíců odbavovat zakázky, což ho finančně oslabilo natolik, že nebylo možné finanční ztrátu vyrovnat bez vkladu třetího subjektu. Firma dluží nejen na daních, ale i na výplatách zaměstnanců, pojistném za zaměstnance, za neuhrazené pohledávky dodavatelů a za nerealizované objednávky zákazníků. Asociace pro elektronickou komerci (APEK) se významně podílí na vzniku nové vládní platformy, jejímž posláním má být odstranění překážek a bariér e-commerce. Ideu přibližuje Jan Vetyška, ředitel APEK: Nápad na vytvoření platformy vznikl také na základě našich předchozích jednáních se zástupci Úřadu vlády a státní správy obecně. Dlouhodobě jsme vnímali, že je třeba zvýšit aktivitu zástupců české e-commerce směrem k probíhajícím legislativním procesům. Za APEK jsme tedy přišli s návrhem na vznik širší skupiny, ve které kromě naší asociace budou i další zástupci významných hráčů na trhu. První jednání proběhlo 20. dubna. Krom provozních záležitostí se debata zabývala především bariérami online prodeje do zahraničí – a to sice: Německý e-prodejce Otto optimalizuje nákupní proces a de facto přesouvá automatizaci z CRM na byznys rozhodování pomocí umělé inteligence. Využívá k tomu technologie start-upu Blue Yonder, která byla původně vyvinuta pro švýcarský CERN. Ta analyzuje na 3 000 000 000 transakcí a 200 proměnných (např. minulé nákupy, vyhledávání na webu Otto, počasí) a snaží se předpovědět, co si zákazníci v příštím týdnu zakoupí. A spolehnutí se na umělou inteligenci se Ottu zatím vyplácí: Další závěry z konvenční analýzy dat ukázaly, že zákazníci méně vracejí objednávky, které obdrží do dvou dnů. A preferují zásilku vše v jednom před několika balíčky přicházejícími po sobě. Smělé plány nechybí Aukru, které chce nejen expandovat na Balkán, ale také získat masivní podíl na českém trhu. Jen v České republice plánuje navýšit obrat ze současných 2 200 000 000 až na 10 000 000 000 CZK do pěti let. Předchozí vlastník omezoval náklady Aukra a tlačil na zisk. My do něj teď ale chceme investovat. Do pěti let hodláme získat 10 procent českého internetového trhu, říká jeho zakladatel a opětovný vlastník Václav Liška. Ačkoliv je Aukro známé především jako online tržiště fyzických osob, svůj růst plánuje založit na spolupráci s drobnými eshopy. Potenciál spolupráce nabízí nejen většina ze 40 000 eshopů v ČR, ale také majitelé kamenných prodejen. Těm všem by Aukro mohlo poskytnout nejen prodejní platformu, ale i další služby. To potvrzují i slova Petra Kymličky z BDO Advisory, čtvrtinového vlastníka Aukro: Velikonoce opět vzbudily pozornost ohledně dodržování Zákona č. 223/2016 Sb., o prodejní době v maloobchodě a velkoobchodě o vybraných svátcích. Zatímco prvních tří dnů od pátku do neděle se zákaz prodeje netýkal, o Velikonočním pondělí již musely být zavřeny obchody větší 200 metrů včetně zastaváren, obchodů s použitým zbožím, autobazary i výkupny odpadu. Alza.cz, která zákaz porušila už dvakrát ( a ), tentokrát nechala všechny provozovny zavřené, bez pokusů je obhajovat coby kamenné výdejny eshopu. Ostatně už tak může čelit pokutě za opakované porušování daného zákona ve výši 5 000 000 korun. Na Slovensku se obdobný zákaz vztahuje kromě svátků i na dny pracovního klidu – tedy neděle. Kolonial.cz chce konkurovat velkým nákupům v supermarketech. Nabídne zákazníkům postupně se zvyšující množstevní slevy na vybrané druhy zboží. Ty se budou v první fázi vztahovat na konkrétní druhy piva, mouky, čokolády, čajů, džusů anebo sprchových gelů či toaletního papíru. V každém dalším měsíci by pak nabídka dynamicky zlevňovaného zboží měla růst o desítky položek. Vizi dynamického pricingu představuje Ondřej Tomeš, ředitel marketingu Koloniálu: Náš cíl je jasný – stát se nejvýhodnější alternativou pro velké rodinné a zásobovací nákupy na trhu. Zákazníkům chceme nabídnout možnost kupovat trvanlivé a objemné potraviny hromadně a za rozumné peníze. Spolu s dopravou až domů dokážeme lépe konkurovat supermarketům a hypermarketům a zaujmout službou třeba i ty, kteří o ní doposud neuvažovali. Část dynamicky zlevňovaného sortimentu chce Kolonial dát vybrat facebookovým fanouškům. Zboží.cz upravilo zobrazení hlavních nabídek produktu, zejména jejich počet. MasterCard testuje platební kartu, která by mohla nahradit autorizaci PIN otiskem prstu. Karta disponuje integrovanou čtečkou prstů, na níž si klient v bance nahraje otisky prstů (zatím se počítá se dvěma), které bude následně používat k autorizaci plateb. Karty by měly fungovat na současných terminálech, prozatím ovšem jen v zasunovací podobě. Jejich bezkontaktní provedení by se mělo objevit později. Výhodou tohoto řešení bude silnější zabezpečení a vyšší komfort plateb. Letem online světem
MT nábytku prý zlomil vaz informační systém
APEK iniciuje vznik vládní platformy pro e-commerce
Otto nakupuje prostřednictvím umělé inteligence
Aukro chce získat 10 % internetového trhu ČR
Uvažujeme nad akvizicí v oblasti logistiky.
Aukro by se do budoucna mohlo stát alternativou vlastního řešení eshopové platformy a navázaných služeb pro mnoho především drobných prodejců.Ani Alza neotevřela na Velikonoční pondělí
Kolonial.cz zavádí verzi množstevních slev: dynamický pricing
Zboží.cz mění podobu nabídek produktu
Namísto dosavadních sedmi pozic budou první tři k dispozici pro aukci, dalších pět se bude řadit podle ceny od nejlevnější,
upřesňuje Milan Šmíd, manažer Zboží.cz. První tři pozice budou krom aukce ovlivňovat také faktory kvality, jimiž jsou především doprava zdarma, dostupnost Skladem, poměr ceny vůči průměrné tržní ceně a také hodnocení e-shopu. Slibujeme si od toho transparentnější zobrazování nabídek v detailu produktu, které pomůže zejména středním a menším e-shopům, které se dosud v detailu produktu pohybovaly například na 8. až 10. pozici, a zároveň poskytují vysokou úroveň zákaznického servisu,
deklaruje Šmíd. Váhu faktorů kvality vůči nabídnuté ceně za proklik ovšem neupřesňuje.Karta se zabudovanou čtečkou otisku prstů