Letem online světem
- Zemí zaslíbenou pro expanzi slovenských a českých e-shopů je prý Maďarsko
- Sortimentem s potenciálem k online růstu je dle A. T. Kearny krása a osobní péče
- Zajímavý pohled na prodej prostřednictvím mladších sociálních sítí skýtá kauza distribuce drog na Instagramu, Tinderu a Kiku
- Facebook automaticky otaguje osoby, místa a data i ve videích
- Parfums.cz udělal za první čtvrtletí miliardu korun
- BezRealitky.cz se částečně vrací do stáje Jakuba Havrlanta
- Alibaba investovala miliardu dolarů do společnosti Lazada, která provozuje e-commerce platformy v Indonésii, Malajsii, na Filipínách, Singapuru, Thajsku a Vietnamu
- Economia, a. s. spouští online směnárnu
- Facebook akcentuje čas věnovaný příspěvku při jeho prioritizaci
- YouTube nabídne nový typ reklamy, který nepůjde přeskočit
- Slovenský startup Shortlist chce vzít práci headhunterům
- Kolonial.cz a Rohlik.cz rozšiřují pokrytí o Hradec Králové, Pardubice a Plzeň
- Baumax letos spustí vlastní e-shop
- Živnostníkům uplatňujícím daňový paušál by se mohla vrátit sleva na dítě a na manželku, ovšem při omezení příjmového stropu
- Jen 13 % fyzických osob přiznávalo příjem elektronicky
- Karel Janeček zakládá startupový inkubátor Gistin Up
- Senát odmítl zbavení se odpovědnosti firem za korupci pomocí etického kodexu
- TOP 9 chce živnostníky s příjmem do miliónu korun ročně zbavit EET
ShopSys uvolní svůj framework jako open-source
ShopSys nabídne svůj ShopSys Framework zcela zdarma pod MIT licencí. Díky tomu bude moci každý a zadarmo postavit svůj e-shop na platformě, která je vyvíjena profesionálními shopdevelopery. Je to zcela logický krok ve světě, kde neustále klesá hodnota licencovaného software ve prospěch softwaru dodávaného jako služba. Majitelé e-shopů dnes už nezajímá software, ale výsledek, podpora a zkušenosti,
říká k tomu CEO ShopSys Petr Svoboda.
I když mohou ShopSys Framework využít všichni, vhodný bude spíše pro provozovatele středních až velkých e-shopů. Ti díky němu ušetří mnoho času a prostředků na vývoj vlastních řešení. Celý projekt je nyní ve fázi MVP testování, ShopSys na něm postaví první e-shop v létě 2016 a zcela ho zveřejnění v roce 2017.
HTTPS už i na Seznamu bez problémů
Seznam.cz korigoval propady webů ve vyhledávání, které byly přesměrovány z protokolu HTTP na zabezpečený HTTPS. Aktuální stav je takový, že s HTTPS stránkami Seznam.cz Vyhledávání už delší dobu problém nemělo, ale nedostatky přetrvávaly v přesměrování velkých webů ze staré domény na novou.
Z proběhnuvších testů vyplývá, že implementované řešení dostatečně odstraňuje největší propady stránek ve výsledcích hledání,
komentuje situaci Seznam. S přechodem na zabezpečené spojení už tedy netřeba otálet. Zásady pro minimalizaci problémů ve výjimečných případech najdete na Blogu fulltextového týmu.
Baťa se ve Švýcarsku spolehne pouze na e-shop
Obuvnická síť Baťa zavírá všechny své kamenné prodejny v zemi evropské centrály – Švýcarsku. Vedou ji k tomu přeplněnost švýcarského trhu modními řetězci, nakupování zákazníků v zahraničí a stále častější nakupování online. Výrobky značky Baťa budou zákazníkům nadále dostupné jednak v řetězcích obchodů s oblečením, jednak prostřednictvím eshopu www.bata.com,
uzavírá celou kauzu společnost Baťa.
Zboží.cz nabízí Pokročilé měření konverzí
Zboží.cz implementovalo do svých statistik nové funkcionality shrnuté pod Pokročilým měřením konverzí. Pokročilé měření konverzí by mělo:
- poskytnout informaci nejen o objednávce, ale i o skutečně zakoupeném zboží;
- nabídnout přesnější a podrobnější statistiky včetně výpočtu podílu nákladů na konverzích;
- omezit zpomalování stránek;
- zabezpečit přenášená data pomocí šifrování.
Pro jeho spuštění stačí odsouhlasit podmínky pro Pokročilé měření konverzí, zkopírovat měřící kódy a případně si je nechat správcem e-shopu upravit.
Mladí nakupují jinak
APEK se v posledním průzkumu nákupního chování soustředila na incentivy k nákupu. Zjistila přitom zajímavé mezigenerační rozdíly. Starší zákazníci se nechají ovlivnit pomocí tradičních kanálů (např. newslettery), mladí nakupující kladou důraz na uživatelské recenze a hodnocení na sociální sítích,
prozrazuje závěry studie Jan Vetyška, ředitel APEK.
Zatímco kategorie nakupujících do 24 let se uživatelským hodnocením nechá ovlivnit ve 43 % případů, nakupující mezi 35 a 44 lety ve 34 % případů a lidé nad 55 let jen ve 26 %. Naopak newslettery motivují alespoň někdy k nákupu pouze 20 % zákazníků do 24 let, kdežto v kategorii starších až 37 % nakupujících. Volbu marketingové strategie musí tedy ovlivnit nejen citlivý mix různých kanálů, ale především publika znalé cílení.
Rána parazita pro Pneumall.sk
Podvodný e-shop Pneumall.eu vylákal ze zákazníků na Slovensku a v České republice na deseti tisíce eur za pouhý týden. Zneužil k tomu parazitování na doméně známého obchodu Pneumall.sk, zneužití podobného vzhledu a obdobné sortimentové nabídky. Coby lákadlo byla použita jako obvykle cena. Neunikli ani ti, kteří objednali na dobírku, neboť podvodník jim změnil způsob platby na platbu převodem z důvodu zvýšeného množství nepřebraných dobírek.
Po podvodném Pneumall.eu zůstala jen firma napsaná na bílého koně, rozhněvaní zákazníci a rány, které schytal Pneumall.sk:
- negativní recenze na zbožových srovnávačích
- poškození dobrého jména,
- rozhodnutí přerušit provoz eshopu na dané doméně a
- ztráta z tohoto přerušení činnosti plynoucí.
Poptávka po zboží z druhé ruky roste i online
Počet e-shopů s použitým zbožím vzrostl meziročně o pětinu na 2000. Většina z nich nabízí oblečení ze zahraničí (především z Anglie a Turecka), 70 % z nich se zabývá výhradně dětským sortimentem. A nejvíce se jim daří v září a srpnu. Takové jsou alespoň výsledky analýzy společnosti NetDirect. I když tyto e-shopy mají často jen krátkou životnost, jsou schopny generovat průměrnou objednávku ve výši 530 korun a měsíční obrat i v řádu statisíců korun.
Nejčastěji se jedná o menší prodejce, kteří používají i kanály jako je Aukro a Fler. Po úspěchu na těchto serverech se pro ně vlastní eshop stává dalším silným prodejním kanálem,
říká Marek Krška, marketingový manager NetDirect.
Alza rozšíří nabídku pronajímaných smartphonů
Alza nabízí službu Nový iPhone každý rok od začátku dubna 2016. Ta je podobná operativnímu leasingu, zákazník platí měsíční paušál a každý rok dostává nový model iPhonu. V ceně služby je i pojištění proti rozbití a krádeži, okamžitá náhrada při poruše. Alza plánuje službu rozšířit i o další smartphony – momentálně modely Galaxy S7 a Galaxy S7 Edge od Samsungu.
Alza chce nabídnout obdobu této služby také firemním zákazníkům a v případě úspěchu pilotních projektů rozšířit nabídku nejen o další značky, ale i další sortiment. Výhodou tohoto pronájmu u Alzy je finanční síla poskytovatele a minimální závazek zákazníka, neboť ten jej může po prvních 6 měsících kdykoliv ukončit.