NSA sdílí s ostatními americkými zpravodajskými agenturami na 850 miliard záznamů metadat nejrůznějších komunikací. Jejich participanty jsou především občané USA a cizinci pobývající na americké půdě.
Největšími přispěvateli této masivní databáze jsou FBI a DEA (Drug Enforcement Administration). Záznamy pochází ze zachycených emailů, telefonátů, internetových chatů, geolokačního volání mobilních zařízení aj. Zahrnují informace typu kdo, kdy, komu, odkud a identifikátory komunikujících a jejich zařízení.
ICReach a jeho možnosti
Pomocí ICReach hledající snadno spáruje kontextuální informací do takových výstupů jako jsou:
- pohyb jedince po území USA a časová linka tohoto pohybu;
- rekonstrukce sociální sítě jedince;
- politická příslušnost a angažovat;
- náboženské vyznání a
- predikce budoucích akcí.
Navzdory své velikosti a povaze ICReach neposkytuje ostatním agenturám přístup k všem datům ani k nejcitlivějším informacím. NSA má k dispozici další databáze, které se týkají pouze rizik spojených s terorismem a jsou přístupné pouze úzkému okruhu vedoucích pracovníků v NSA.
Zdroje
- GALLAGHER, R. The Surveillance Engine: How the NSA Built Its Own Secret Google
- KHANDELWAL, S. ICREACH – NSA´s Secret Google-Like Search Engine for Metadata Analysis
- NSA.gov
SEO specialista a copywriter Daniel Beránek: expert na výkonově orientované SEO, Local Business SEO, datový a technický copywriting a budování brandu.
Odbornost:
- komunikace a psychologie: Mgr. psychologie, Mgr. žurnalistiky a komunikačních studií, novinářská praxe
- SEO, weby, síťařina: vlastní praxe od 2013, každodenní práce s WP aj. CMS, webdesign, technická optimalizace vč. výběru webserverů, úprav .htaccess, výběru hostingu a CDN aj.
- IT security: několik let přispívání pro SOOM.cz: portálu o IT security a hackingu + zaměření i na IT security v další novinářské praxi
- e-commerce: příprava měsíčníku Novinky e-commerce pro eshop developera Shopsys, vlastní copywriting a SEO pro eshopy
- retail: vybudování, provoz, osobní prodej a všechny ostatní aktivity v rámci maloobchodních prodejen pro bratra, vlastní retail: opakovaná účast na vánočních trzích – viz. Vánoční trhy: marže a umění prodat tisíckrát jinak