Na faktu, že jsou sociální sítě velmi žhavou linkou pro všechny zprávy v době katastrof, založili již projekt PHEME angličtí vědci. Nyní se svou troškou krizové komunikace přichází Facebook – říká jí Safety Check.
Pro Instaluj.cz SEO specialista a copywriter Daniel Beránek:
Facebook implementuje funkcionalitu krizové komunikace Safety Check
Facebook implementuje novou fičuru Safety Check. Pomůže vám zjistit, zda jsou lidé, které máte v přátelích, v pořádku v případech přírodních a jiných katastrof.
Safety Check představuje propojení běžné facebookové komunikace s daty o různorodých katastrofách. Pokud se vaši přátelé budou nacházet v oblasti postižené jakoukoliv katastrofou, Facebook je obešle dotazem, zda jsou v pořádku. V momentě, kdy odpoví, že jsou v bezpečí, zobrazí se vám ve feed upozornění, že jsou v oblasti zasažené nějakou událostí a že jsou v pořádku. Na panelu funkcionality Safety Check pak můžete vidět, kolik přátel je v postižené lokalitě, kolik z nich již dalo znát, že jsou OK a kolik se jich ještě neozvalo.
Safety Check se automaticky inicializuje v případě katastrofických událostí. Bude přístupný na webu i v mobilních aplikacích. Identifikuje uživatele pohybující se v lokalitě na základě IP adresy, pomocí vyhledávání funkcionalitou Nearby Friends a místa, které máte uvedené v profilu.
Funkcionalitu představil Mark Zuckerberg 15. října v Japonsku – zemi, která se stále ještě zotavuje z devastujících tsunami z roku 2011. Následky tsunami tehdy postihlo na 12,5 miliónu obyvatel, a právě proto se japonští vývojáři rozhodli vytvořit aplikaci krizové komunikace.
Šéfka Safety Check Naomi Gleit k tomu poznamenává:
Naši japonští vývojáři udělali první krok k vytvoření aplikace, která pomůže obnovit komunikaci v případech katastrof. Dali dohromady Disaster Message Board – platformu, která usnadní komunikaci lidí v zasažených oblastech s ostatními.Nyní byla tato platforma přejmenována na Safety Check.Faktu, že se v dobách přírodních i sociálních krizí stávají sociální sítě nejspolehlivější platformou komunikace a šíření zpráv, si všimli i angličtí vědci. Společně s několika soukromými společnostmi začátkem roku 2014 nastartovali projekt PHEME, který by měl v případech krize pomoci vyhodnocovat, které ze zpráv šířených právě sociálními sítěmi jsou pravdivé – a které pouze spekulativní, kontroverzní, neúmyslně zavádějící, či dokonce úmyslně dezinformativní.
Zdroje
- The Verge
- Forbes.com
- BBC
SEO specialista a copywriter Daniel Beránek: expert na výkonově orientované SEO, Local Business SEO, datový a technický copywriting a budování brandu.
Odborné know-how a zkušenosti:
komunikace a psychologie: Mgr. psychologie, Mgr. žurnalistiky a komunikačních studií, novinářská praxe
SEO, weby, síťařina: vlastní praxe od 2013, každodenní práce s WP aj. CMS, webdesign, technická optimalizace vč. výběru webserverů, úprav .htaccess, výběru hostingu a CDN aj.
IT security: několik let přispívání pro SOOM.cz: portálu o IT security a hackingu + zaměření i na IT security v další novinářské praxi
e-commerce: příprava měsíčníku Novinky e-commerce pro eshop developera Shopsys, vlastní copywriting a SEO pro eshopy
retail: vybudování, provoz, osobní prodej a všechny ostatní aktivity v rámci maloobchodních prodejen pro bratra, vlastní retail: opakovaná účast na vánočních trzích – viz. Vánoční trhy: marže a umění prodat tisíckrát jinak