DrDoS coby Distributed Reflection Denial of Service v 3. čtvrtletí narostlo o 265 %…

Pro SOOM.cz SEO specialista a copywriter Daniel Beránek:
DrDoS: i malý botnet stačí na masivní DDoS útok
DDoS útoky postupně ovládá metoda DrDoS.
Podle zveřejněných informací bezpečnostní firmy Prolexic došlo v 3. kvartále meziročně k 58% nárůstu všech DDoS útoků, přičemž u útoků vedeným způsobem DrDoS došlo k nárůstu 265 %.
DrDoS (Distributed Reflected Denial of Service), čili reflektovaný/odražený (také spoofed – podvržený) DDoS útok není zaměřen na oběť přímo, nýbrž zprostředkovaně pomocí podvržených požadavků. Ty se rozešlou pod identitou zdrojové adresy oběti a zpět přicházející odpovědi oběť zahltí.
Hlavní výhodu DrDoS popisuje Stuart Scholly, prezident Prolexicu.
Útoky DRDoS nevyžadují hodně botů, protože snadno amplifikují intenzitu datového toku. A protože odchozích požadavků stačí méně, stačí pro útok i menší botnety. Díky čemuž také zůstávají snadněji nepovšimnuty, pokud tedy nevíte, co konkrétně sledovat.Další výhodou je relativní anonymita původce útoku, protože jako útočníci vypadají odpovídající servery.
K nejčastějším DrDoS útokům dle Prolexic týmu PLXsert patří:
- DNS,
- SNMP/NTP/CHARGEN,
- SYN a
- útoky na hrací servery.
Jak probíhaly a probíhají digitální útoky v posledních dnech se můžete podívat na www.digitalattackmap.com
Zdroje
SEO specialista a copywriter Daniel Beránek: expert na výkonově orientované SEO, Local Business SEO, datový a technický copywriting a budování brandu.
Odbornost:
- komunikace a psychologie: Mgr. psychologie, Mgr. žurnalistiky a komunikačních studií, novinářská praxe
- SEO, weby, síťařina: vlastní praxe od 2013, každodenní práce s WP aj. CMS, webdesign, technická optimalizace vč. výběru webserverů, úprav .htaccess, výběru hostingu a CDN aj.
- IT security: několik let přispívání pro SOOM.cz: portálu o IT security a hackingu + zaměření i na IT security v další novinářské praxi
- e-commerce: příprava měsíčníku Novinky e-commerce pro eshop developera Shopsys, vlastní copywriting a SEO pro eshopy
- retail: vybudování, provoz, osobní prodej a všechny ostatní aktivity v rámci maloobchodních prodejen pro bratra, vlastní retail: opakovaná účast na vánočních trzích – viz. Vánoční trhy: marže a umění prodat tisíckrát jinak