Test kyberspolupráce na panevropské úrovni
28. a 29. dubna 2014 probíhá cvičení kyberbezpečnostních týmů napříč privátním, vládním a akademickým sektorem.

Cyber Europe 2014 zastřešuje ENISA (European Union Agency for Network and Information Security), účastní se jí 29 členských států, na dvě stoky organizací a čtyři sta odborníků. ČR zastupují bezpečnostní týmy CSIRT, CSIRT-MU, GovCERT, CESNET, NIX.CZ a společností ACTIVE24 a Unicorn.
Cíle Cyber Europe 2014
Cyber Europe 2014 má především
- otestovat spolupráci a krizovou reakci na panevropské úrovni;
- poukázat na možnosti posílení krizové reakce na státních úrovních;
- explorovat spolupráci veřejných a soukromých institucí;
- analyzovat procesy eskalace a deeskalace kyberkrizí;
- posílit vědomí o reakcích veřejnosti na masivní kyber útok.
Aktuálně probíhá první, technická fáze cvičení. Budou následovat cvičení orientovaná na zvládnutí operativních úkolů a strategického plánování. Udo Helmbrecht, CEO ENISA, doufá, že Cyber Europe 2014 bude velice realistické:
Budeme simulovat nepokoje a krize na úrovni celé Evropy, vč. přerušení důležitých služeb miliónům občanů. Cyber Europe 2014 posílí krizovou spolupráci, připravenost a schopnost reakce a ve svých důsledcích také odolnost důležitých informačních infrastruktur.
Zdroje
SEO specialista a copywriter Daniel Beránek: expert na výkonově orientované SEO, Local Business SEO, datový a technický copywriting a budování brandu.
Odbornost:
- komunikace a psychologie: Mgr. psychologie, Mgr. žurnalistiky a komunikačních studií, novinářská praxe
- SEO, weby, síťařina: vlastní praxe od 2013, každodenní práce s WP aj. CMS, webdesign, technická optimalizace vč. výběru webserverů, úprav .htaccess, výběru hostingu a CDN aj.
- IT security: několik let přispívání pro SOOM.cz: portálu o IT security a hackingu + zaměření i na IT security v další novinářské praxi
- e-commerce: příprava měsíčníku Novinky e-commerce pro eshop developera Shopsys, vlastní copywriting a SEO pro eshopy
- retail: vybudování, provoz, osobní prodej a všechny ostatní aktivity v rámci maloobchodních prodejen pro bratra, vlastní retail: opakovaná účast na vánočních trzích – viz. Vánoční trhy: marže a umění prodat tisíckrát jinak