Google 1. srpna 2018 přišel s aktualizací, která nejen způsobila propad mnoha produktově propojeným, či přímo affilácky zaměřeným webům, ale jejíž součástí bylo i zrušení nástroje Submit URL.
Samozřejmě se stále nabízí možnost nechat naindexovat danou podstránku pomocí Načíst jako Google či prostřednictvím Přidat soubor sitemap, nicméně tyto cesty vyžadují oprávnění pro přístup do Google Search Console.
Jestliže v rámci linkbuildingu nezavrhujete ani:
- weby, s nimiž nemáte navázaná partnerství;
- práci s velkým množstvím odkazů, u nichž by obracení se na webmastera představovalo příliš mnoho práce;
- rychlé nacpání webů do Google – v rámci rychlého budování pozic, či využití faktu, že daný odkaz ještě nějakou hodnotu má či
- jednorázově vytvářené odkazy,
pak je třeba jednat kreativně.
Google je stále ochoten se nechat ovlivnit, jen už ta cesta není tak prostá, jako CTRL+C CTRL+V URL a její odpálení rovnou do vyhledávače. Trvá to trochu déle mu ji vnutit, a navíc i jemu to trvá o pár dní déle, než skutečně pošle pavoučka celý web přeindexovat. Nicméně výsledek se dá zkontrolovat přímo ve vyhledávání – stačí kouknout na nacacheovanou podobu stránky.
Jak tedy nacpat konkrétní backlink do Google?
Stačí si to objednat. Rychlost je opravdu různá – tento konkrétní text se v indexu Velkýho bratra objevil za hodinku a kousek – samozřejmě bez použití nástrojů Google Search Console. Ale obecně se pohybujeme na úrovni krátkých časů – určitě oproti tomu, když neuděláte vůbec nic…
Je vhodné dodat, že Google ani nepovažuje tento blog za střed informační hodnoty světa – strany webu prochází nahodile co 4 – 5 dnů. Na druhou stranu, některým webům je třeba pomoci o dost více, než tomu právě otevřenému.