Jak dostat backlinky do Googlu, když Submit URL končí? Off-page a kreativní SEO

Mountain View, CA, USA, 1. srpna 2018 – Prvního srpna Google přišel s aktualizací, která působila propady produktově propojeným a affiliate webům. A to nedlouho poté, co zrušil nástroj Submit URL. Abyste cízí backlink (backlink k webu, k jehož Google Search Console nemáte přístup) dostali do indexu Googlu, budete muset využít 1) důkladné off-page SEO , 2) nápaditě hravé SEO kreativní, 3) či jejich kombinaci, jejíž výhodou znásobení a urychlení účinku.

Google G logo

Off-page SEO: solidní základ

První možností je systematické off-page SEO pro cizí web (tzv. Tier 2 link building). Spočívá v posílení autority stránky, na níž se váš backlink nachází, natolik, aby si jí Google začal všímat sám a častěji. V praxi to znamená vytvořit pro tuto stránku další podpůrné signály a odkazy, které zvýší její důležitost v očích vyhledávače. Je to maraton, který je časově náročný, ale jeho hodnota je stabilní.

První možností je systematické off-page SEO pro cizí web (tzv. Tier 2 link building ). Spočívá v posílení autority stránky, na níž se váš backlink nachází, natolik, aby si jí Google začal všímat sám a častěji. V praxi to znamená vytvořit pro tuto stránku další podpůrné signály a odkazy, které zvýší její důležitost v očích vyhledávače. Je to maraton, který je časově náročný, ale jeho hodnota je stabilní.

Co dělat když ochozené cestičky nikam nevedou? Kreativní SEO

Druhou možností je taktická zkratka. Jejím úkolem je podstrčit Googlu backlink, pomocí online míst, které Google prochází často a s důvěrou. Prostě jen využijete obrovský crawl budget a autoritu etablovaných platforem, abyste Googlebota přivedli na požadovanou URL.

Nejúčinnější je kombinace off-page SEO a kreativního SEO. A někdy to je dokonce nezbytné: když jste v časové tísni či když ani jeden způsob není dostatečně účinný.

Kdy se kreativní SEO vyplatí?

Kreativní přístup se stává nepostradatelným nástrojem ve chvílích, kdy pracujete ve velkém měřítku, nemáte kontrolu nad webem ani nad okolnostmi. Může jít o situace:

  • pracujete s velkým množstvím odkazů a nemůžete se obracet na každého webmastera, každého webu a při každé příležitosti
  • získáváte jednorázové odkazy,
  • získáváte odkazy z míst, jejichž existence je časově omezená
  • chcete zachovat digitální aktiva kumulovaná na externích platformách

V těchto a v mnoha dalších nestandardních situacích chybí čas i prostředky k vyjednávání: je třeba jednat rychle, chytře a efektivně.

Hodí se i pro vlastní URLs?

URLs svého webu, k jehož GSC máte přístup, stále můžete odeslat k indexaci pomocí Načíst jako Google či Přidat soubor sitemap. Nicméně i vlastní URL někdy zlobí: to když se Google domnívá, že nemá dostatek signálů kvality.

Google je stále ochoten se nechat ovlivnit, jen už ta cesta není tak prostá, jako CTRL+C CTRL+V URL a její odpálení rovnou do vyhledávače. Trvá to trochu déle mu ji vnutit, a navíc i jemu to trvá o pár dní déle, než skutečně pošle pavouka celý web přeindexovat. Nicméně výsledek se dá zkontrolovat přímo ve vyhledávání – stačí kouknout na nacacheovanou podobu stránky.

(Edit: Google na začátku 2024 přestal podporovat operátor cache: a přímé zobrazování cachovaných stránek, místo toho můžete ověřit indexování jinak – např. pomocí operátoru site:).

Jak tedy dostat konkrétní backlink do Google? Jak to zafungovalo u této URL?

Stačí si to objednat.

Rychlost zaindexování je opravdu různá – tato konkrétní URL s tímto textem se v indexu Googlu objevila za hodinku a kousek – samozřejmě při zachování experimentálních podmínek a bez použití nástrojů Google Search Console. Ale obecně se pohybujeme na úrovni krátkých časů – určitě oproti tomu, když neuděláte vůbec nic…

Vzhledem k výsledku je vhodné dodat, že tento blog není středem informační hodnoty a že jej Google běžně prochází nahodile co 4 až 5 dnů. Kombinací intenzivního off-page a kreativního SEO tedy zaindexoval mnohem rychleji. Na druhou stranu je třeba říct, že některým webům je třeba pomoci o dost více, než tomu právě otevřenému.


Od jednorázových taktik k permanentní strategii SEO

Schopnost rychle zaindexovat zpětný odkaz je podstatná dovednost. Sama o sobě vám ale vysoké pozice nezajistí. Je to jen jeden malý dílek v mozaice, jejímž cílem je získat a udržet online viditelnost, která systematicky přivádí zákazníky. Úspěch v SEO není výsledkem izolovaných triků, nýbrž důsledkem promyšlené, na datech postavené a byznysově orientované strategie a mnoha různých SEO činností.


Zdroje

  • Google
  • mnohaleté sledování SERP vyhledávačů
Co najdete v textu?